• Villvaliten

Ägglossning - Vattniga flytningar? (lite äckligt...)

Hej!

Jag hoppas att någon har det som jag eller kan ge förklaring! Jag har surfat runt på nätet men hittar bara det här med äggvite liknande flytningar när man har ägglossning. Jag har det så här och hoppas att någon kan förklara eller har det lika dan't.

Jag har jämn menscykel. När det närmar sig (tror jag) ägglossning, 10-12 dagar efter första menstruationsdag så får jag alltid ont över äggstockarna. Det är som molande mensvärk, ibland mer ibland mindre.
    I ett par dagar i samband med detta har jag RIKTIGT VATTNIGA flytningar! Det känns nästan som om man småkissar...   :(   Efter detta, egentligen samma dag som värken går över så får jag som genomskinliga slemklumpar, detta i samband med toalettbesök eller när jag kollar (tjejer ni vet...)  Flört Kan nästan dra i dom med fingrarna...

Nu kommer frågan... När tror ni ägglossningen sker och när är det störst chans att bli gravid???

Längtar....
  • Svar på tråden Ägglossning - Vattniga flytningar? (lite äckligt...)
  • roxylady

Det låter absolut som ägglossning för så är det när jag har det. Nästan så man får byta underkläder. Senast jag hade det så blev jag gravid också så det var ju ett bra svar på det ;) Du har störst chans att bli gravid under ägglossningen så se till att mys varje dag nu om du vill plussa!

• Villvaliten
    roxylady skrev 2011-10-10 15:23:51 följande:
    Det låter absolut som ägglossning för så är det när jag har det. Nästan så man får byta underkläder. Senast jag hade det så blev jag gravid också så det var ju ett bra svar på det ;) Du har störst chans att bli gravid under ägglossningen så se till att mys varje dag nu om du vill plussa!
    Jo jag misstänker det tidsmässigt men vad tror du är mest sannolikt...  Å nu blir det riktig fakta...   :)

Lördag... Va och shoppade och det kändes som om det "sipprade" hela dagen - mer som vatten
    (å gubben inte hemma - jäkla skit)
    Söndag... På kvällen genomskinlig typ klump (å sexade till det...)

Fredag - ont, Lördag - on, Söndag - ont men började avta, Måndag (idag) - inte ont längre.

Vill så himla gärna......
  • roxylady

På tal om när du har ägglossning brukar vara i slutet av perioden du har detta. Så som sagt mys varje dag och ett tag efter så har du störst chans.

• roxylady
    Villvaliten skrev 2011-10-10 15:41:54 följande:
    Jo jag misstänker det tidsmässigt men vad tror du är mest sannolikt...  Å nu blir det riktig fakta...   :)

Lördag... Va och shoppade och det kändes som om det "sipprade" hela dagen - mer som vatten
    (å gubben inte hemma - jäkla skit)
    Söndag... På kvällen genomskinlig typ klump (å sexade till det...)

Fredag - ont, Lördag - on, Söndag - ont men började avta, Måndag (idag) - inte ont längre.

Vill så himla gärna......
    Vissa kan faktiskt få ont av ägglossningen så det är inte så konstigt! Jag tycker i alla fall att det låter som ägglossning!! Helt klart!! Men är du orolig för något annat så kolla med gyn. Tycker att tiden passar in rätt bra om du har en cykel på 28-30 dagar ungefär!
  • Villvaliten
    roxylady skrev 2011-10-10 15:43:51 följande:
    Vissa kan faktiskt få ont av ägglossningen så det är inte så konstigt! Jag tycker i alla fall att det låter som ägglossning!! Helt klart!! Men är du orolig för något annat så kolla med gyn. Tycker att tiden passar in rätt bra om du har en cykel på 28-30 dagar ungefär!
    Nej, jag är inte orolig för något annat, värken är som mensvärk och är just dom här dagarna.
    Undrar mer om värken försvinner när ägget släpper eller om det är så att säga "eftervärkar" när ägget släppt?
    Har du haft värk och hur va den då iförhållande till eventuella ÄL test?
  • roxylady
    Villvaliten skrev 2011-10-10 15:47:56 följande:
    Nej, jag är inte orolig för något annat, värken är som mensvärk och är just dom här dagarna.
    Undrar mer om värken försvinner när ägget släpper eller om det är så att säga "eftervärkar" när ägget släppt?
    Har du haft värk och hur va den då iförhållande till eventuella ÄL test?
    Nej jag hade ju ingen värk. Det är jätte individuellt. Men hört många som kan få jätte värk när ägget håller på att släppas. Och när ägget är släppt så har du ca ett dygn på dig innan ägget dör så att säga. Jag tog ett ÄL test precis när jag hade fått flytningarna. Och då stod det på instruktionerna att ägget kommer att släppa inom 1-2 dygn. Så 3 dygn hade jag på mig. Då var det apotekets test och båda strecken var lika starka. Vi myste tre ggr om dagen innan det och flera dagar efter också. Och det funkade. Så det är bara tuta å köra :) Håller tummarna för er!!
  • Villvaliten

Kanon!!! Tack för ditt svar - SÅÅÅÅÅÅ UPPSKATTAT!!!
    Då borde jag ha några små rackare som ligger på lut och väntar så man får väl hålla tummarna!
    Det blev knipmetoden hela natten... Får väl på det ikväll igen!   :)

• roxylady
    Villvaliten skrev 2011-10-10 15:55:40 följande:
    Kanon!!! Tack för ditt svar - SÅÅÅÅÅÅ UPPSKATTAT!!!
    Då borde jag ha några små rackare som ligger på lut och väntar så man får väl hålla tummarna!
    Det blev knipmetoden hela natten... Får väl på det ikväll igen!   :)
    Det var så lite så :) Hih ja det tror jag allt :)
    Åh håller tummarna för er nu!
  • Kiiwii

Jag har äl-flytningar några dagar och sen helt plötsligt så försvinner dom och jag får jätteont i brösten och bröstvårtorna...11-12 dagar senare får jag mens. Så jag tar det som att min ÄL skett när flytningarna försvunnit och värken i brösten tillkommit så då borde din ÄL skett dagen innan eller så när flytningarna försvunnit, men jag är ju inget proffs.!

Hoppas du får ditt pluss.!

Svar på tråden Ägglossning - Vattniga flytningar? (lite äckligt...)