Fy skäms på er snåla svenska män
Vem skulle vilja gå på en andra dejt med någon som kräver att man betalar för att man råkar vara man? Jag skulle verkligen inte vilja göra det.
Vem skulle vilja gå på en andra dejt med någon som kräver att man betalar för att man råkar vara man? Jag skulle verkligen inte vilja göra det.
Det galnaste i hela den här debatten måste vara spelet om att kvinnan säger "nej, men jag betalar själv" för att sedan förvänta sig bli övertalad och krusad.
Om jag bjuder ut en kille så säger jag självklart att jag kan betala men om han låter mig betala så blir det nog inte en andra dejt...det är avtändande när en kille låter en betala på första dejten.
Nu skulle jag aldrig bjuda ut en kille men OM och sen så har vi ju dom som bjuder ut en och vill dela på notan och där är det samma sak som gäller...blir förmodligen ingen andra dejt med andra ord...och om en kille vill att jag ska betala för ALLT när det var han som bjöd ut mig...ja då blir det tack å hej direkt, jag betalar min del och sen går jag.
Jag tror det är en viss typ av oss som tycker om killar/män som betalar :)
Vi tycker om traditionella gentlemän helt enkelt.
OT: Men jag älskar den här tråden :) Kul att se hur olika vi alla är.
Ja? Och jag svarade på din fråga.
Vissa av oss tycker om när killen betalar för att det signalerar att han är en gentleman.
Undermedvetet eller ej, vi tänder på det, vi tycker om när killen betalar.
Olka personer har gett dig svar på varför dom tycker om när mannen betalar....du verkar nte nöjd med svaren du fått.