Inlägg från: Anghammarad |Visa alla inlägg
  • Anghammarad

Fy skäms på er snåla svenska män

tricky skrev 2011-10-09 13:31:36 följande:
     Men i ett borjan av ett forhallande sa borde det iallafall vara sa, tycker jag.
    Varför?
  • Anghammarad
    Dolphin Blue skrev 2011-10-10 13:47:48 följande:
    Själva grejen är att det egentligen inte alls handlar om pengar utan om att jag anser att det är så omanligt och avtändande med en man som ej är generös. 
    Varför?
  • Anghammarad
    Brinken skrev 2011-10-10 14:27:18 följande:
    Jag håller med TS. Många svenska män är snåla även om det finns undantag.

En man som inte ens tar notan efter ett restaurangbesök är inget att ha! 

Varför skall jag bjuda dig på middagen bara för att du är kvinna och jag är man? Är du helt oförmögen att tjäna egna pengar bara för att du är kvinna?

• Anghammarad
    Brinken skrev 2011-10-10 14:52:47 följande:
    Det är väl upp till dig men håller du i plånboken kan du inte förvänta dig en vidare bra kvinna.

Så betala eller gå på andrasorteringen. 
    Jag ber om ursäkt. Jag noterade inte förrän nu att du är ett troll.
  • Anghammarad
    Ökänd skrev 2011-10-10 19:19:10 följande:
    Jag har aldrig någonsin varit med om att en man som har velat bjuda ut mig _inte_ har haft ett sexuellt intresse. Eller velat inleda ett förhållande. Men men skam den som ger sig. Plötsligt händer det. Skål
    Ah, pudelns kärna. Du har självfallet rätt. Den man som bjuder ut någon på en date där han betalar allt och erbjuder sin kavaj när damen fryser har med 100% säkerhet en förhoppning om att allt detta förr eller senare  skall resultera i att han får ligga. Han kanske inte ens är medveten om det själv men det gör det inte mindre sant.
Svar på tråden Fy skäms på er snåla svenska män