Inlägg från: JonnyLover |Visa alla inlägg
  • JonnyLover

Hur överlevde ni neo-tiden?

Hej min pojke föddes i vecka 38+3..han var tillväxthemmad..han vägde 2135 gram å var 47 cm lång..under graviditeten stannade han i växten runt v 30,gjorde många tillväxtultraljud,samt CTG-övervakning å kollade flödet i navelsträngen..jag var på mödra 1-2 gånger i veckan..det var en orolig tid,ville bara att dom skulle ta ut han så jag kunde ge honom den näring han behövde..
    Efter förlossningen var vi inlagda en vecka på Neo avdelningen..det var väldigt jobbigt,till å börja med så kändes det som att pojken inte var min,sen kände jag mej inlåst å tyckte det var jobbigt med alla sköterskor..det var en jätte jobbig tid..men jag vart glad när pojken orkade ta bröstet å orkade vara vaken lite mer..då visste jag att vi snart skulle få komma hem..men han var väldigt tagen efter förlossningen..den var väldigt traumatisk..

Nu e han 12 veckor å har gått upp till 5175 å är ca 58 cm lång..så han har vuxit på väldigt bra..Är det någon som vet om man har risk för att få ett tillväxthemmat barn andra gången??

Svar på tråden Hur överlevde ni neo-tiden?