Sköldkörteln TSH värden
Hur går det för er??
Lycka till själv.
Nu är det nya tag hoppas att ni inte behöver gå så långt som till IVF utan att ni fixar det ändå
Hejsan! Har läst igenom tråden och det verkar vara en väldig spännande diskussion:)
Jag undrar hur det går för er nu?
Vi har precis påbörjat vår utredning. Efter att jag fick lämna mina blodprover så fick vi svar att jag har ett förhöjt TSH värde på 3,2. Det visade sig också att mitt prolaktin värde var förhöj.
Jag har nu tagit om dom två proverna men har inte fått något svar på de ännu.
Men efter att ha läst om er så hoppas jag verkligen att jag får levaxin:)
Lycka till!!!
Som det står på svenskaskölkörtelnsföreningen.se att man ska ligga på 1,0 när man har problem att bli gravid.
Jag skulle fortsätta med den dos du tog från början om du inte mådde dåligt.
Det jag läst är att när man har hypotyreos så ska man sänka så mycket som möjligt.
Läkare kan inte TSH värden!! Det är jätte få som uppdaterar sig med de nya referensvärdet.
Ju högre Tsh man har desto längre tid tror jag kroppen behöver för att återanpassa sig till det normala.
Så stressan inte med dina ägg i frysen!!
Vet att det kan ta en person ca 1 år att bli gravid på levaxin.
Jag väntade 4 månader och skillnaden med de förra gångerna är att ägget faktiskt fäste, men släppte väldigt tidigt. men det fäste
Så nu har jag provat 2 ggr med lågt TSH och blivit gravid 2 ggr..
I det läget ÄÄÄÄLSKAR jag google
Jag har inte varit inne på min tråd på evigheter, men om ni sparat den så kan jag uppdatera...
Jag började ju med levaxin i oktober. Januari körde vi igång med ivf igen. Fick ut 4 ägg och ett klarade sig som jag fick tillbaka. Jag hann att få ett tidigt + innan jag började blöda, men ändå gravid.
Sedan skulle vi göra fårt sista försök i mars, men jag fick inget bra reslutat med äggblåsor så vi avbröt.
Nu ruvar jag igen. Efter att 7 äggblåsor blev 4 så fick vi ett ägg och det såg jätte fint ut när jag fick tillbaka det i torsdags. Redan där kan jag ju säga att något har förändrats.. Normalt så har jag ett otroligt bortfall på ägg vid befruktningen. 1 av sju klarade sig första ggn. 1 av 9 andra 4 av 7 tredje 1 av 10 fjärde 1 av 3 femte 1 av 1 nu.
Jag mår otroligt bra nu för tiden med levaxinet. Så när jag läser här att sjukhusen ska höja nivån på TSH till 4,0 så blir jag gråtfärdig..
Nu håller vi tummarna för att jag ska + igen och att jag får full följa graviditeten.
Jag tjatade till mig levaxinet!! Och jag fick börja på prov. Sedan har det tagit kroppen ett halvår att må tipp topp..
Hur har det gått??
Jag hade med mig massor med utskrifter från läkarsidor på nätet som jag tryckte under näsan på läkaren för att visa att jag vet när nu inte göt ditt jobb.
Det fungerade ju!! men nervös var jag..
Klart att du ska äta levaxin nu!!
Det tar ju mellan 6-12 månader innan kroppen har återställt sin balans. (Hade jag vetat det hade jag väntat med mina 2 ivf försök)
Om det tar tid prova med dhea som man beställer från usa, det är också ett hormon men vad jag förstår så är det väldigt bra för äggproduceringen och livmodern. Ta det i 3 månader innan ni försöker igen, för det tar ju ägget 3 månader att bildas..
Jag ska beställa detta!! Och då ska man sluta med levaxinet annars blir det överdos har jag förstått!!
Nej, mitt sista försök tog sig inte alls.. Nu är IVF cirkusen slut för mig! Vi funderar på ÄD utomlands och att prova dhea..
Vad ska AMH värdet ligga på??
Det är ingen som har diskuterat några värden med mig alls...
Så jag har ju förmodat att allt är som det ska, men det är det ju absolut inte
Där ser man AMH nämns inte från sahlgrenska..
Kan man kolla det på VC??