• LiaDiza

Sköldkörteln TSH värden

Tack för din historia!! Jag håller nog med om att ni blivit felbehandlade! Lycka till nu och jag hoppas för ert framtida plus!

• LiaDiza

Alltså jag blöder som en gris! Jag brukar ha en riklig mens men det här är ju löjligt!! Varför är det såhär? Det bara rinner så fort jag ställer mig upp....KAn det vara så att det var ett missfall eller inbillar jag migg?

• LiaDiza
    Två döttrar och en son skrev 2011-10-12 12:37:57 följande:
    Visst kan det vara ett tidigt missfall. Du fick ju också blödning före de vanliga 12-16 dagarna som perioden efter ÄL brukar vara.

Men tänker också att om du inte haft ägglossning på väldigt länge så har du väl inte heller haft mens på länge.....eller?
    Oregelbunden mens iaf antar jag....?
    Då har ju din livmoderslemhinna lagrats länge och kanske blivit väldigt tjock men näringsfattig.
    Nu när du fått ÄL och dessutom har en bättre hormonfunktion tack vare Levaxin så behöver all gammal slemhinna blöda ut ordentligt så att den sedan kan byggas upp på nytt lagom tjock och ffa näringsrik tack vare ägglossning och rätt hormoner i rätt tidpunkt!

Tror bara det är bra att du blöder ut detta gamla ordentligt alltså.

Men ta du gärna järntillskott nu för det behöver kroppen inför en graviditet!
    Tipsar om receptfria järntabletter som även innehåller folsyra som finns på apoteket.  
    Jag har oregelbunden mens och vad jag har förstått så har jag väldigt sällan äl men jag har fortfarande mens varje månad utom ibalnd då det kan gå flera månader emellan (väldigt skumt jag vet...) Jag har ju tagit sprutor för att få äggen att växa och tog sedan en äl-spruta ochn nu har jag som sagt fått mens så jag har inte haft någon gammal slemhinna som legat och växt... Kanske är det så att fsh nivåerna inte har hunnit stabiliseras än och det är därför det inte funkade? Har ätit levaxin i en månad nu...hur lång tid tar det innan det blir normala värden ungefär?
  • LiaDiza

Jag har inte tagit några järntabletter men jag har ätit folsyra sen den 15:e augusti iallafall.

• LiaDiza

Haha vi är ju i samma tråd här också! Vi har ju redan pratat lite här =)

• LiaDiza

Ja det vill jag med! Jag är jättenyfiken!! Hur ser det ut för dig? Har du några barn? Har du gjort ivf? Berätta

• LiaDiza

Jaha, vad tror de att det kan bero på då? Jag kan tänka mig att det är jobbigt även om jag aldrig kan förstå dina känslor fullt ut!

• LiaDiza

Ja då hoppas jag verkligen att du får bli gravid igen!! Har det gått en gång liksom så borde det ju gå en gång till, jag hoppas det iallafall

• LiaDiza

Har du hört det ofta? Hur länge har du ätit levaxin? Har dina värden gått ner? Vad hade du från början för värden? Hahaha nu fick du tusen frågor =)

• LiaDiza
    Gaaaa skrev 2011-11-10 16:41:13 följande:
    Frågan är ju vad som är högt för min kropp.
    Jag hade läst att det kan vara svårt att bli gravid om man ligger på över 1,0. Så jag fick med en läkare på detta + att jag har många symtom.
    Jag har fått livet åter så jag har hypotyreos...
    Okej, jag du har säkert rätt!! Men då vill han alltså se ett värde på under 1.0 då?
  • LiaDiza
    Gaaaa skrev 2012-01-24 16:06:55 följande:
    Nu är jag ruvare på dag ett. Hoppas hoppas att levaxinet ska hjälpa mig nu
    Va roligt!! Grattis!!
  • LiaDiza
    Gaaaa skrev 2012-01-25 11:31:45 följande:
    Tack!

Hur går det för er??
    Jo då, vi har bytt läkare nu då min förra var helt puckad! Han har flyttat från stan och nu går jag genom landstinget istället. har fått en jättegullig läkare som verkar jättebra =) Jag ska nu genomgå en spolning av mina äggledare för att se om det är fri passage. Efter det kommer jag börja med sprutor igen, hon tyckte vi skulle ge det en chans till då jag bara lyckats komma så långt att jag fått ta ägglossningssprutan en gång. Det känns bra tycker jag =) Om det inte funkar nu så blir det nog ivf och funkar inte det så vet jag inte vad jag gör. Jag känner mig rätt hoppfull just nu faktiskt, ska ta tagf i vikten imorgon och börja ta promenader =) Lycka till hörru!!
  • LiaDiza

Hej. Jag har nu gått från ett värde på 3.4 till 0.7. Jag mår bra men har inte blivit gravid ännu. Jag måste gå ner i vikt och sedan ska jag börja stimulera till en äl igen. Hoppas der går bra för dig

• LiaDiza

Men oj, vilken dos du äter!! Varför skulle 0.79 vara för högt? Jag håller med dig, det låter konstigt. Undrar vilket värde som låter bra i din doktors öron. Skulle vara roligt om du uppdaterade senare så man får höra =)

• LiaDiza

Ja man måste ha koll själv, något som faktiskt gör mig upprörd!! Jag är också sjuksköterska och ibland får man faktiskt hålla noga koll på läkarna så de inte tabbar sig!!

• LiaDiza

Förstår att ni blir upprörda tjejer! Det är inte kul när de gör så mycket fel, ja visst är de människor och kan göra fel de med men ibland är det bara för galet!! Mitt TSH ligger på 0.7 nu så nu hoppas jag att det i kombination med en fortsatt viktminskning kan få mig att bli gravid =)

Svar på tråden Sköldkörteln TSH värden