• Zinfandel

Sköldkörteln TSH värden

Runt 1,0 är optimalt för graviditet och T4 på 12-16. Kolla era värden ofta och tänk på att de kan svajja om ni tar hormoner!!

• Zinfandel
    Nala82 skrev 2011-11-11 22:11:06 följande:
    Hej Hoppar in i er diskution, då jag läser att ni också äter levaxin. Jag började äta levaxin på läkarens order som ett första steg i behandlingen. Men nu har de upptäckt att jag producerar för lite östrogen, för livmodehinnan växer inte (skall börja med östrogentabletter imorgon). Någon som har erfarenhet med östrogentabletter i tillägg till levaxin?
    Mitt tsh stiger tyvärr kraftigt av östrogen så nästa gång höjer vi Levaxinet med 25 mg 2 veckor före tablettstart.
  • Zinfandel
    Nala82 skrev 2011-11-22 16:47:57 följande:
    Zinfandel Tar du andra hormontabletter/sprutor i tillägg till östrogen och levaxin, vilken "metode" försöker ni med? Äter 50mikrogram levaxin sedan några månader och har ätit östrogen i 11 dagar. Skall tillbaka på måndag och ta prover etc. Och för förmodligen får jag veta vad som blir nästa steg.
    Provat det mesta i "mellanläget" (alltid korta protokollet), dvs Prednisolon, Trombyl, Fragmin, dags att gå på det tyngre artilleriet med immunterapi!
Svar på tråden Sköldkörteln TSH värden