• ÄnglaAngelica

Sköldkörteln TSH värden

Hej på er! Tänkte ställa en fråga och ber om ursäkt på förhand om svaret redan finns. Orkade för tillfället inte läsa alla sidor! Hur många blodprov var ni tvungna att ta innan ni fick levaxin? Jag fick för nån vecka sedan reda på att jag har högt TSH värde, låg på 6,4. Fick då ta kompletterande prover som nu låg på: TSH-7,6, T3-6,2 och T4-12,3. Trodde jag skulle få levaxin nu men läk vill att jag tar om igen om några veckor. :( till saken hör att vi vill bli gravid igen efter att varit tvungen att avbryta en graviditet i v 20 för sju månader sen. Inget händer och jag är så rädd att det ska hända igen (bebisen hade en neurologisk skada). Om vi nu blir gravid. jag hade tydligen ett TSH på 2,5 redan 2009 men det visste jag inte. Vad tror ni? Borde jag verkligen vänta längre, jag menar, bara på fyra veckor har ju TSH stigit från 6,4-7,6?! :( //Angelica

• ÄnglaAngelica

Ja, jag har ju ingen läkare direkt utan slussas emellan olika hela tiden! Jätte jobbigt! Vill bli arg när jag pratar med dom men då börjar jag bara gråta! :S ska göra ett nytt försök imorgon.

Svar på tråden Sköldkörteln TSH värden