• Skytten

Sköldkörteln TSH värden

Hej!

Jag skulle vilja fråga er en sak. Jag har gjort en ET och en FET och har två frysta ägg kvar men har valt att inte sätta in dem innan jag utretts med en massa prover (ang immunitet och blodkoagulering mm).
    Nu i sista provsvängen så fick jag veta att mitt TSH var 2,4. Nu ska de kolla T3, T4 och TPO för att fatta ett beslut. Mitt problem är att jag får så olika besked från olika läkare. En del säger att jag borde medicinera med levaxin för att komma under 2, andra menar att det inte behövs och en sköldkörtelexpert sa följande:
    Om ditt värde hade varit över 4 hade jag medicinerat för att få ner dig till 1-2, men när värdet är 2,4 skulle jag inte medicinera. Jag fick svaret på mejl så jag har nu frågat vad skillnaden är men inte fått svar. Undrar om någon här vet. Jag tänker mig att det viktigaste är väl vad värdet är när man försöker bli gravid? Och inte vad grundvärdet var.
    Vad tror ni?

• Skytten

Tusen tack för era svar! Då ska jag ta itu med mina läkare angående mitt värde. Jag blir så irriterad över att de hela tiden sagt att mitt värde är normalt när det inte är det i ett fertilitetssammanhang.

• Skytten

Men vilken korkad läkare. Släng INTE brevet. Kopiera det och skicka det till chefen på kliniken och gör en anmälan till Socialstyrelsen. 

• Skytten

Måste förresten bara berätta att jag tog nytt TSH-prov och nu var det 1,8! Sjunkit från 2,4 på mindre än en månad. Jag undrar om det är akupunkturen som kan ha hjälpt till?
    Mitt T4 var 9. Som jag har förstått är det lite lågt. Någon med en åsikt om det? 

• Skytten

Annielee - ja, vi försöker få ett syskon till vår son. Har jobbat på det i tre år och gjort ivf men misslyckats. Och nu är vi inne på sista två frysförsöken innan vi ger upp. Jag är 40 år....
    Jag ska prata med läkarna på kliniken om mitt T4 - få se vad de säger. Tydligen kan man mäta på olika sätt. Jag har hört att ett refvärde är 8-14 och i så fall ligger jag i normalspannet.

Svar på tråden Sköldkörteln TSH värden