Två döttrar och en son skrev 2011-10-10 14:31:12 följande:
Jo men då fick du säkert ÄL.
Progesteronprov kan man få lämna ca en vecka efter beräknad ÄL för att kunna slå fast, genom vilken nivå det ligger på, om ÄL verkligen har skett.
Lutealfasen mellan ägglossning och mens brukar i genomsnitt vara ca 14 dagar, men 12-16 dgr är vanligt. Vet iaf att mindre än 10 dagar mellan ägglossning till nästa blödning är för kort. Är tyvärr inte så insatt i exakt varför men det är inte så bra iaf. Så 10-11 dgr är ju lite kort men det kan vara tillfälligt. Om det blir väldigt tidigt missfall så kan också blödning komma före beräknad mens... Har hänt mig en gång.
Det där med dos på Levaxin beror ju på hur högt TSH man har och i början ska man alltid börja lågt. Jag har aldrig hört om någon som från början startat med mer än 50 mcg. Men kanske en del....
Tror det är bra att du sänkt till 50 om du inte hade mer än 3,4 i TSH.
Men vilken dosering gav läkaren dig?
Tänk på att om detta var din första ÄL på länge så är ju bara det någonting att glädjas över!
Det betyder ju att ni har chanser iaf.
Även normalfertila par med regelbunden ägglossning varje månad får ju ofta försöka i ett halvår - ett år innan det blir graviditet....
Och låg du nu också för högt i Levaxin som du precis börjat med så är det nog mycket bättre att du ger din kropp lite tid att vänja sig vid en gradvis höjd ämnesomsättning.
Du har rätt, ska försöka komma ur den här svackan och istället försöka minnas hur glada vi var som faktiskt lyckades få äggen att växa så att jag fick ta äl-sprutan =) Min läkare hade givit mig en ordination på 50 och jag hade som sagt missförstått...fattar inte att jag inte såg det på burken?!! Ja ja men nu ska det väl förhoppningsvis rätta till sig. Tack för att du ger mig så mycket info, känns så skönt att ha det här forumet för det är många här som kan svara på en massa frågor...sånt som tyvärr min läkare inte svarar på! Tack!