• IaF

    Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?

    Hej! Jag är en 38-årig mamma till Oliver, nu 7 månader som gärna vill träffa andra mammor för promenader och annat skoj. Vi bor i Arlöv.

  • Svar på tråden Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?
  • pingpong

    Min natt har även den varit "jobbig"..men det beror på att vi köpte en tempur madrass igår. Glad Det sägs att det skall ta en vecka innan man vant sig.
    Truls har i en månads tid haft svårt att komma till ro själv, dag såväl som vid nattningen på kvällen. Dagtid sover han i vår säng och på kvällarna måste vi oftast natta honom i vår säng. När han har somnat kan vi bära över honom till hans egen och det har än så länge funkat bra (peppar, peppar) Om  vi är iväg kan han somna själv i sin vagn om han ser mig hela tiden.
    Några nätter har han vaknat med rejäla vrål - Vi har då burit in honom i vår säng och där har han somnat om och fått sova resten av natten.
      
    Jag tror dessa nattproblem etc har med seperationsfasen att göra - och något de små måste gå igenom mer eller mindre.

    Jag fick en inbjudan till ett jobbmöte ons den 26, så nu går den dagen bort för mig. Tors den 27 är som jag skrev ovan "körd". 

    Mitt förslag är därför  redan nu på tors? Alt någon dag i nst kommande vecka?

         

  • pingpong

    Såg nu att mitt jobbmöte var på tisdagen, så jag kan fortfarande onsdagen den 26 om det är aktuellt?

  • pingpong

    En bra dag...vädret till trots.
    Igår kväll somnade Truls i sin egna säng och dagens två tupplurar har han lyckas med konststycket att somna själv i sin egna säng. Kors i taket. 

    Nu har jag fått en aktivitet på tors.
    Kvarstår för min del ons i nästa vecka alt veckan därefter som än så länge är helt tom!    

  • IaF

    Vad skönt att han somnade i sin egen säng. Oliver sover fortfarande med mig i vår säng. Det känns bäst så länge han äter på natten. Det blir så mycket lyft annars. Vi ska börja med att träna honom att sova i sin säng i december (jag börjar ju jobba i januari och då kan det vara skönt att det fungerar, om det nu gör det).

    I natt sov Oliver bättre och sov ända till 8.45, det har inte hänt på EVIGHETER. Det var skönt med sovmorgon :).

    Ni är välkomna hem till oss i Arlöv på fika. Vi har som sagt 2 katter om någon utav er har allergi så går ju det bort. Något annat förslag?

       

  • EmmaUgglan

    Jag & Sigge tittar gärna in på fika! Nu på torsdag? Eller nästa vecka (eller veckan efter det)? Jag har inte så mycket för mig nu på torsdag, vad jag vet.. 

    Natti!

  • IaF

    Emma: nästa torsdag, blir det bra? Jag tänkte gå till öppna förskolan imorgon. Jag kan alla dagar i nästa vecka så vi bestämmer en dag som passar alla, om det går.

  • pingpong

    Kanske har vi tänder på väg...det känns väldigt vasst i nedankant.

    Nst vecka kan jag bara på onsdag. Veckan efter kan jag alla dagar utom måndag.    
    Låt inte mig hindra om ni vill träffas nst vecka, kan ibland vara svårt att få ihop alla.

    Katt är inget bekymmer vi har en styck bondkatt, så vi kommer gärna på besök till er.
      

  • pingpong

    Förresten , grattis til sovmorgonen.! Flört
    Blev det likadant imorse ?

    Vet ni när bebis kan lära sig förstå ett nej?
    Kablen till skrivare är just nu hög intressant.    

  • IaF

    Nu har det blivit sovmorgon igen :) men oliver har vaknat och ätit på natten, så klart. Han åt inte så mycket på dagen. Mat är visst inte gott längre. Bara gröt. Hoppas det vänder tillbaka igen. Vet inte det där med att förstå ett nej. Säger vi nej till oliver så skrattar han men verkar ändå förstå att han gör något som han inte får för nästa gång tittar han på oss innan han busar.

  • pingpong

    Nu har jag sett två små tänder när Truls "pratade"... undras hur långt tid det tar innan de bryter igenom?
    Använder Oliver tandkräm? Vilken i så fall?

    Hihi...kan se Oliver framför mig när han skrattar och busar vidare....
        
     

Svar på tråden Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?