Teknikrädda lärare
Pa min dotters forskola ar det tvartom, de anvander teknik "for mycket" tycker jag.
Alla barn sen 3 ars alder har en computer lektion i veckan med en specialllarare.
De anvander sig av DORA och ALEX programmen for att lara sig lasa / matematik.
De passar pa att testa barnens IQ potential ocksa och uppmanar barnen som visar storst potential tidigt.
Forutom detta anvands tekniken valdigt mycket under lektionstiderna och alla gymnasieelever far en iPad av skolan.
Manga elever i senare arskurser har klagat pa att tekniken overanvands och jag haller med.
Jag onskar att alla skolor gick tillbaka till katederundervisningsform, dar lararna beharskar sina amnen, dar eleverna antecknar tysta och reflekterar over detta hemma med hjalp av manga laxor.
Jag tror inte pa att tekniken har lett till battre skolresulttat nanstans, har nyss last en artikel om en pilotstad i USA dar de investerade miljoner for att utrusta skolorna med den senaste tekniken, men elevernas niva forsatte sjunka.
Sa lange man inte insett att det finns ett samband mellan skoldisciplin (som galler bade eleverna och lararna) och skolresultat kommer man ingenstans oavsett hur manga Ipad skolan koper at lararna och eleverna.