Mångkulturalister se hit!
Quintus Zebra skrev 2011-10-21 13:17:38 följande:
Nej, det var inte bara fredsagenter, utan även annat folk från Ibn Rushd och några av deras vänner också. Varav en är en bekant till mig.Ser inte syftet med att lämna ut information om mitt och andra personers privatliv på FL. Tror inte du skulle tro mer på mig bara för att jag gav dig plats och namn. Och det är absolut inte min sak att lämna ut människor på det viset.
Men visst, det är nog ganska ovanligt, fast det är dock långt ifrån den första homosexuella muslimen jag träffat på. Det är ju fritt fram för dig att tro att jag ljuger. Men genom att googla lite kan du nog ganska snart upptäcka att det håller på att hända saker inom islam. Att det finns många liberala muslimer och att det mycket väl kan komma allt fler. Googla t.ex. på Al-Fatiha foundation eller ASWAT eller läs de länkar Self Evident bidrar med.
Jag kan som sagt tycka att du istället borde vilja stödja de toleranta muslimer som faktiskt finns, istället för att låtsas att de inte finns och kollektivt stämpla alla muslimer som intoleranta.
Jag hade för mig att du refererade till den här påstådda öppet homosexuella kvinnan inom det muslimska bildningsförbundet ibn Rushd som varandes i ett officiellt sammanhang. I så fall borde det inte vara något problem att berätta var det var och vem det var. Om inte, så får vi även som anektodiskt bevis bortse från ditt påstående. Om det är så att du har mer att berätta om henne, till exempel hennes erfarenheter av att komma ut, hur muslimsk släkt och vänner tog det, så är du välkommen.
Annars är det lite kul att konstatera att islamisk homofobi och öht sexualskräck är ganska nya påfund, på samma sätt som slöjan blivit vanlig i och med en tilltagande konservatism i det muslimska samfundet. Långt från den liberalisering som bland annat du fantiserar om.