kickan89 skrev 2011-10-03 10:01:01 följande:
Hahahaha bara på familjeliv kan man hitta någon som antyder att man är en dålig mamma för att man vill gå till öppna förskolan.
På vår ÖF är det små bebisar ibland, dock oftast småsyskon då. Men kyrkan brukar ha baby café för barn under 1 år. Vår ÖF har även baby sång, baby massage och såna saker som man kan anmäla sig till. Om du inte hittar något sånt så kanske BVC vet? Jag upptäckte vår ÖF tack vare BVC :)
Nu övertolkade du nog rätt rejält. Att påminna om att man plötsligt också har en bebis att tänka på som dessutom har egna behov är verkligen inte samma sak som att antyda att någon är en dålig mamma! Det är väl inte så lätt att komma ihåg jämt när man är alldeles nybliven förälder!
PinglanGbg skrev 2011-10-03 09:52:09 följande:
Ja, jag misstänkte att det kunde vara stimmigt med mycket äldre barn där.. Nu har jag fått veta vad jag undrade. Tack för alla svar. Jag ska inte gå dit. Ska stanna i lägenheten o fortsätta glo på tv..
Det är synd att din värld är så svartvit. Ingen har påstått att du ska isolera dig i lägenheten och glo på tv hela dagarna. Men det finns en uppsjö av lämpligare alternativ för att träffa vuxna än just att dra med en nyfödd till öppna förskolan. Som flera redan sagt verkar det ofta finnas tider för bara bebisar, och mammapromenader är jättepopulärt! Du har väl föräldragrupp som du brukar gå på? Men de flesta försöker liksom poängtera för dig att din bebis också har behov, och att man måste ta med det i beräkningen. Nyfödda är känsliga, att försöka hitta aktiviteter under dagarna som faktiskt lämpa sig för ett spädbarn är verkligen inget konstigt, eller tycker du det?