ÖF brukar vara för barn i åldrar 0-6, men jag vet inte om det kan skilja något från kommun till kommun. Den ÖF jag går till med min dotter (8 mån), så brukar de ha öppet i två omgångar varje dag, ena halvan av dagen är för barn 0-1 år och andra för 0-6 år, då kan man välja om man vill gå när det är lite lugnare eller så kommer man när åldersspannet är lite större, men med större barn så får man ju räkna med mer stoj och ljud och ibland så kan det komma ganska många barn under en öppning. Det brukar också vara en sångsamling per öppning, resten av tiden är det fri lek/pysslande och det brukar finnas möjlighet att köpa eller ta med fika. Kyrkans barnaktiviteter är oftast helt kravfria, det vill säga de brukar välkomna alla som vill komma, så jag har svårt att tänka mig att du "måste" vara medlem i kyrkan. Jag går till exempel på babyrytmik med min dotter en gång i vecka, som en av kyrkorna håller i. Bortsett från några psalmer som sångpedagogen brukar väva in i sjungandet (typ gud som haver barnen kär), så är det som att gå till en "vanlig" okristen samling. De religiösa inslagen får man bortse ifrån, det är ju ändå förståeligt att de väver in det i verksamheten de driver liksom, barn under 1 år har ju ändå ingen aning om vad religion och gud innebär och det är ju för deras skull man går dit och inte sin egen (inte så mycket för sin egen skull i alla fall).