Kimona skrev 2011-10-01 12:42:15 följande:
Det är ganska många saker. Jag och min syster skulle städa hela lägenheten på helgen(mamma var sjukpensionär och hemma hela dagarna) och diska på kvällen efter skolan.
Gjorde vi inte våra sysslor drog mamma 500 kr från barnbidraget.
När mitt skrivbord var för stökigt slet hon ut alla lådor och slängde allt innehåll på golvet och hotade att hämta en sopsäck och kasta allt jag ägde.
Fick en gång en örfil och sa åt mamma att "slå mig igen då om du vågar". Då tvingade hon mig att skölja ur munnen...
När mamma blev arg var det inte bara att hon var "lite sur" utan hon kunde både skrika i högan sky och kasta saker omkring sig.
Har många gånger fått höra att "duger det inte att bo här kan du flytta hem till din pappa" (vi har ingen kontakt med vår pappa p.g.a misshandel m.m)
Har fått höra "Dra åt helvete", "Jag vill inte se dig mer", "Gå och dränk dig", "Jag har kämpat för er i rätten, nu ska jag leva mitt liv" med mera...
I grund och botten kan jag säga att är det något som jag absolut inte vill att mina barn ska känna, så är det otrygghet, ledsamhet och att inte vara något värd ett piss.
Måste bara tillägga att pappa var absolut värst och jag förlåter honom aldrig.
Han prioriterade sina bilar framför oss och även datorspel hemma hos sin mamma.
På mystiska vis när vi varit borta och pappa hemma så ramlade taklampan ner där jag och syrran brukade sitta och leka (minuter innan vi skulle gå dit), vårt element i rummet började brinna när han hade gått för att bada i sjön... Jag var 12 år när jag fick laga mat åt min lillasyster för han var hos sin mamma och spelade datorspel och när jag hade ringt mamma för att jag var ledsen (vi var ju ensamma i ett hus) så förbjöd han mig att någonsin ringa henne igen.
En gång hade jag vaknat på lördagen och gått in för att städa upp sedan fredagsmyset och råkade knuffa ner en bil av glas från bordet så den for i golvet. Då hade han rusat ut i vardagsrummet, lyft mig i öronen och sparkat på mig.
Han har även dragit min systers arm ur led och hon har berättat att han bundit henne vid matstolen när hon vägrat äta upp.
Han manipulerade varenda myndighet att det var synd om honom när vi inte ville till honom mer och socialen tvingade dit oss "för annars skulle mamma hamna i fängelse"
Han sparade aldrig några teckningar utan slängde dom i samma stund som vi gav dom till honom.
Han förnekar allt detta än idag och därför förlåter jag honom aldrig.