Inlägg från: Bobbylove |Visa alla inlägg
  • Bobbylove

Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn

Ruby01 skrev 2011-10-02 17:56:15 följande:
    ALla unga mödrar som blir upprörda: Ni tycker alltså att det är jättepositivt att en annan TS skriver i sin tråd att hon ska bli mormor vid 28 års ålder. Hon var 14 när hon fick sin dotter och nu ska hennes 14 åriga dotter få barn. Jag för min del, hoppas att det inte är sant. Jag tror att den mamman har haft svårt att sätta gränser för sitt barn. Kanske har hon aldrig varit riktigt mamma åt sitt barn utan mer som ett syskon. Jag förstår inte hur en 14 åring annars kan gå och bli gravid. När man är 14 är man tillräckligt gammal för att förstå vilka konsekvenser det får, och jag tror att det blir 14 åringens mamma som blir mamma till barnet som 14 åringen får. Eller säger ni kanske: Neeeeeej, men det är ju skiiiiilnad, jag var ju sexton när jag fick mitt barn, jag var jättemogen. Nja.. jag vet inte, tycker inte det är så stor skillnad.
    Nu blir jag ju rentav förbannad. ALLA som har sex kan bli gravida, 14 som 40, vare sig man använder preventivmedel eller ej. inget preventivmedel är 100% säkert. Eller varför inte allt runtomkring det? Visste du till exempel att grapefrukt kan ta bort skyddet från p-piller? 
    Och ja, många 14-åringar har sex idag. Även om det vanligtvis är en ålder där tjejer inte är mogna nog att bli mammor, så finns det likförbannat de som klarar av mödraskapet redan vid 14-15. Jag själv känner ett exempel på detta. en som fick sitt första barn när hon var 15, och idag är hon väldigt högavlönad.

Döm inte andra som du inte ens träffat. Säg inte åt unga att de inte klarar av att bli mammor, säg inte åt unga att de inte kommer kunna behålla sina partners, att de kommer supa ned sig och leva på socialbidrag. För gör du inte det, då skall du se att folk inte klagar över ditt val att bli mamma sent heller.

Och förresten.. hur kan du vara barnlös och ha barn samtidigt? Är min IQ på senast mätt 126 för låg för att jag skall kunna förstå det? Eller som du uttrycker det, har jag får få IQ för det?  
Svar på tråden Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn