Fortsättningen... (ska det lyckas?? :) Man kan tjäna bra = betala mycket skatt utan att ha utbildat sig i sjuttioelva år. Hur som helst så väljer jag att jobba deltid och ägna min tid åt min son i stället. Många i min närhet gör på samma sätt, trots att de är barnlösa. Det är ingen garanti att man kan betala mycket skatt bara för att man är barnlös. Angående att man får barn tidigt för att ens mamma får det, vart är logiken? Min mamma fick sex barn, varav det första kom när hon var 30! Jag fick barn när jag var 21, vilket då är tidigt enl dig? Kan ju tillägga att hon (min mor) gifte sig när hon var 18 med sin första pojkvän. De var lyckligt gifta tills min pappa gick bort i 40-års åldern. Någon nämnde att man har mer energi när man är yngre. Det borde inte vara en orsak till att skaffa barn, lika lite som att en "äldre" automatiskt är mogen för det. Jag förstår inte din upprördhet ang. unga som skaffar barn pga att de dragit in för lite skattepengar??? Vad man borde vara orolig över är att unga får barn när deras moral fortfarande är så låg. Den förs vidare till deras barn. Den ökar risken för att ett förhållande spricker och barnen kan få en otrygg uppväxt. Det kan lika gärna gälla en äldre mamma med dålig moral och dåliga värderingar, även om åldern i sig medför en viss mognad. DET oroar mig, inte pengar.