Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn
Ruby01 skrev 2011-09-30 15:00:40 följande:
Enligt statistiken är det också fler unga mammor som röker och dricker under graviditeten, och de skiljer sig oftare än folk som träffat sin partner lite senare.När det gäller att statistiken att det finns flera 19 år gamla som är arbetssökande, så undrar jag ifall du vet vad den statistiken har för frågor som grundlag som SCB gjort. De har frågat om man arbetat den senaste veckan. Detta inräknar även de som går i en utbildning om de inte arbetat den veckan så räknas de fortfarande in. Så lite missvisande mot de som faktiskt utbildar sig. När arbetslösheten i Sverige räknas som i alla europeiska länder så tas alla mellan 16-64 år in som inte arbetat den senaste veckan.
Jag kan klassas som ung mamma fick barn när jag var 21 och är nu 24 år. Jag kan inte säga att jag är låginkomsttagare tjänar lika mycket som min kollega som är 32 år och högskoleutbildad.
Hade hög SGI därmed hög föräldrapenning. Men kan förstå och hålla med om att jag kanske borde väntat så att jag hade en köpt bostad innan mitt barn föddes, samt att jag valt rätt far till mitt barn men som sagt om man får barn oplanerat trots skydd så får man ta ansvaret för det. Även om jag älskar min son och han är det bästa som hänt i mitt liv.