• JA77

Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn

Snooslove: Hur gammal är du? Vad heter dina barn?

• JA77
    snooslove skrev 2011-09-30 15:46:25 följande:
    Har jag sagt det. ?.. att man inte orkar något vid 30. ?.. :D.. Man kan va mega lant som 20 åring :P.. Varför drar du alla unga mammor över samma kant. ?..  Jag vill vara ung mamma pågrund av att när min dotter är 20 så är jag 39 inte 50. när min dotter är 30 så är inte jag 60 utan jag är 49 När min dotter är 60 så är jag 79 inte 90. Jag vill och hoppas att jag får leva länge med min dotter och se henne genom hela livet. skulle jag skaffa barn som 30 eller 40 så minskar chansen för det :).. Jag vill finnas där för mitt barn sålänge som det bara går. Man vet aldrig va som händer men man måste ju kunna hoppas :).. 

Min mamma har bara 2 barn, mig och min bror. Och hon har bara 1 barnbarn och hon blev världens lyckligaste när jag berättade att hon skulle bli mormor. Hon är så glad att hon fortfarande iär under 50 så hon orkar leka och busa hejvilt med min dotter :)..
    Det heter "dra alla över en KAM". Inte kant. :) Nu har du lärt dig det :)
  • JA77
    snooslove skrev 2011-09-30 16:46:20 följande:
    det var en randome fråga 
    Jag är 22 och mitt barn heter Nelly. . Hur gammal är du och vad heter dina :P.. 
    Kom att tänka på det jag läst i en annan tråd där man kan läsa att unga mammor i högre grad väljer amerikaniserade namn (tänk Kevin, Melissa, Liam..), men de unga vägrar erkänna det själva.
  • JA77
    snooslove skrev 2011-09-30 16:55:22 följande:
    Från början heter de -skära alla över en kam, sen har de utvecklats till dra alla över en kam, sen har det vidare utvecklats till dra alla över en kant. . Vi här har alltid sagt kant.. Fast kam är det rätta. Bara att man utvecklat det då man inte förstått varför man sagt kam ^^.. Så du lärde mig inget tyverr. 
    Nej, det har inte utvecklats till "kant": Kanske i din umgängeskrets, men inte annars. Du ska se det konkret, vad händer när du drar kammen över alla hårstrån? Är det inte pinsamt att inte veta vad det heter och varför?

Intressant att se diskussioner mellan unga mammor och TS. Alla unga mammor har ett enormt omoget skriftspråk (talspråk, stavfel, grammatiska fel), personangriper, medan de "äldre" mammorna diskuterar sakligt, korrekt och har argument - även om jag inte håller med om allt.

Gissa varför många har fördomar om unga mammor?
  • JA77
    snooslove skrev 2011-09-30 17:11:47 följande:
    Många ungdomar skriver snabbare och tänker inte helt vad dem skriver. de flyter bara på.  Skulle jag tänka efter skulle jag skriva helt annorlunda, skulle jag skriva sakta skulle jag skriva helt annorlunda och välja mina ord. 

Och vad hade detta med min ålder och mitt barns namn att göra ?. 

Kan man skriva ordentligt och inser syftet med det, så skriver man korrekt oavsett hur bråttom man har. Det är lika viktigt ändå!

Vad det har med dig att göra? Jag diskuterade hur man uppfattar unga mammor! Och många uppfattar de som omogna, barnsliga, tonårsbeteende. Och skriftspråket gör inte saken bättre, det ger knappast intrycket av att det är en smart person som skriver.
Svar på tråden Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn