Inlägg från: valkyrian |Visa alla inlägg
  • valkyrian

Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn

Eeeh ja? Och jag betalar skatt nu under mina barns uppväxt samt kommer betala en heeel del när jag väl är färdigutbildad? Men, förlåt, jag kanske inte förstod, du kanske vill att jag betalar lite högre skatt så det blir rätnta på de pengar jag använt upp i form av mvc och dagis? Eller jag förstår inte? Jag kanske skall gnälla på dig om 20 år när min skatt pyntar din pension.

• valkyrian

Och TS, om vi skall gå in på statistik, ni gamlingar får ju oftare DS barn och liknande och det om NÅGOT kostar skattepengar.

• valkyrian

Resonemanget är hur som helst fånig och du har säkert lika många anledningar att vara tacksam över skattepengar som jag har. Oavsett ålder. Som sagt, jag kommer pynta din pension med min högskolelön.

• valkyrian

Jag pratade inte om testerna utan skattekonsekvenserna av att få barn med DS eller andra handikapp i form av vård, boenden, färdtjänst. Mest tog jag upp det för att påvisa din extremt dåliga användning av statistik. Jag ville bara visa hur korkad din argumentation är. Precis som att alla 30-40 åringar inte får ds barn blir inte alla unga föräldrar knarkande socialbidragstagare. Risken ökar i alla fall det första fallet, i det andra fallet handlar det nog om tvärtomeffekt, att unga knarkare kanske gärna skaffar barn inte blir det för att dom skaffar barn. Jag är tacksam för Sveriges välfärdssystem, fick mitt första barn vid 16 och andra vid 20. Har aldrig behövt socialbidrag, gick klart gymnasiet med toppbetyf och har två år kvar på mim civilekobomutbiödning. Jag jobbar och betalar skatt som alla andra dessutom. Många 35 åringar kan inte säga samma sak,em de kanske gillar sina liv ändå. Hur som helst torde min nettoskattebetalning bli högre än deras då. (skatt jag betalat-resurder jag utnyttjat totalt på ett liv). Inte fan gnäller jag för det.

• valkyrian

Ja just det, har väldigt svårt att tro att du är högskoleutbildad med tanke på hur du skriver men frsmför allt hur du läser och tolkar saker. Den här ödmjukheten som kommer med åldern verkar desdutom ha hoppat över dig.

• valkyrian
    anyXX skrev 2011-09-30 16:12:55 följande:
    Herregud TS vad bitter du låter! Glad att jag inte är så bitter, fastän jag har akademisk utbildning, är nästan 30 år och har två barn :)
    Kör en facebook på den och "gillar"
    Bebisen är här
  • valkyrian
    JA77 skrev 2011-09-30 16:51:43 följande:
    Kom att tänka på det jag läst i en annan tråd där man kan läsa att unga mammor i högre grad väljer amerikaniserade namn (tänk Kevin, Melissa, Liam..), men de unga vägrar erkänna det själva.
    Mina barn heter Saga och Viking, så långt ifrån amerikanskt det kan vara va? Första vid 16, andra vid 20
    Bebisen är här
  • valkyrian
    JA77 skrev 2011-09-30 17:00:20 följande:
    Nej, det har inte utvecklats till "kant": Kanske i din umgängeskrets, men inte annars. Du ska se det konkret, vad händer när du drar kammen över alla hårstrån? Är det inte pinsamt att inte veta vad det heter och varför?

Intressant att se diskussioner mellan unga mammor och TS. Alla unga mammor har ett enormt omoget skriftspråk (talspråk, stavfel, grammatiska fel), personangriper, medan de "äldre" mammorna diskuterar sakligt, korrekt och har argument - även om jag inte håller med om allt.

Gissa varför många har fördomar om unga mammor?
    Ja, TS är väldigt saklig i sina random anklagelser hit och dit. Lägg av, hela tråden är ju spårad och det är inte många medhåll TS får från varken de över 25 eller de under. Helt enkelt för att hon inte kan räkna simpel matematik. 
    Bebisen är här
Svar på tråden Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn