Ruby01 skrev 2011-11-06 15:54:58 följande:
Wielkip: här kom det igen det här med att det finns en tredje part, en partner som försörjer. Då är det alltså någon som försörjer dig då? Jag har sagt tidigare att om vi ska dra in partnern så är det nog två unga mammor som jag och min partner försörjer, för hur mycket tror du inte min partner tjänar då? Men om vi istället bara ser på mig, bara mig, och sedan en ung mamma, säg 19 år, så skulle det om du räknar ut det ta 38 år innan den unga mamman eg kan försörja sig själv och sitt barn. Jag skulle inte heller kunna försörja mitt barn för jag fick också barn för tidigt (28 år), men däremot om man får barn när man är säg 35, då skulle man teoretiskt kunna försörja sig och sitt barn om vi inte haft den välfärd som vi har idag. Du som ung mamma skulle levt på gatan och tvingats prostituera dig, så istället för att säga att de som är gamla får skylla sig själva när de väntar så länge så de inte kan få barn, så kan du tänka att det är de som försörjer dig. De och alla de som inte skaffat barn alls, för det är barn som kostar mest i en frisk människas liv.
Och återigen, de som säger att det är de unga mammorna som kommer försörja mig när jag går i pension, till dem säger jag: Nej, det är jag själv som kommer försörja mig när jag går i pension, för jag kommer ha betalt in tre gånger så mycket skatt som ni har gjort, så vem försörjer er när ni går i pension? Samma som med allt annat: JAG!
Haha jag skrattar bara just nu asså. Du tror verkligen på att yngre föräldrar är så pass dåliga, att vi kommer leva på social bidrag och lägsta föräldrapenning livet ut! Du är sorlig, sorglig! Vilket skit snack att du kommer tjänat 3 gånger så mycket som oss när du går i pension. Är du statsminister eller någon annan högt uppsatt person eller? Vi skiter vl i hur mycket du tjänar herregud! När VI går i pension, kommer vi minsann också ha dubblat på oss väääldigt mycket i skatt ska du veta, så vad är det du stoltserar med här igentligen va? Du är en bitter människa, och har inget att komma med förutom påhopp om hur dåliga vi är och hur fattiga vi är när vi väljer skaffa barn tidigare! Människor som människor, inget undantag alls! Vi kommer ha jobbat och skattat och förhoppningsvis inte bli lika bittra som du i framtiden, men tills dess värdesätter vi våra barn och kämpar för dom för att nå till exakt samma mål i livet som du.
Lägg ner tråden, du får ändå inte ut något vettigt av den!