Inlägg från: Hanakana |Visa alla inlägg
  • Hanakana

Planeringsdagar på skolan, fritids stängt då. Vill ej ta semester, kan man ta föräldrapenning?

Då skolan har planeringsdagar och fritids är stängt dessa dagar så måste jag vara hemma med dottern. Men jag vill inte slösa på semesterdagarna. Kan man ta ut tillfällig föräldrapenning isåfall? Måste arbetsgivaren få veta det i förväg om jag tar ut föräldrapenning? Detta är det lite bråttom med, gäller nästa vecka...

• Svar på tråden Planeringsdagar på skolan, fritids stängt då. Vill ej ta semester, kan man ta föräldrapenning?
  • Hanakana

Jag menade föräldrapenning, ingen VAB förstås! Hoppas bara att det går bra att säga till bara någon dag innan. Annars får jag ju ta av semesterdagarna, inget mer med det...

• Hanakana

Hur anmäler man att man vill ta ut fp-dagar? Är det på nätet som när man vabbar? Eller måste man få hem ngn blankett? Min arbetsgivare har varit jättesnäll och godkänt det fast det var lite sent ute...

Svar på tråden Planeringsdagar på skolan, fritids stängt då. Vill ej ta semester, kan man ta föräldrapenning?