Lumo skrev 2011-09-29 21:56:37 följande:
Jo, fast vilka företag andra än kommuner "stänger" sin verksamhet för planering? Finns ju andra sätt att lösa det på kan tyckas. Mig veteligen erbjuds sällan alternativ till "barnpassning", dvs att man tar in vikarier eller planerar så det funkar.
Sen är det självklart att de ska få planera. Men att 20 föräldrar till 20 barn tar ledigt från jobbet och ändå betalar för dagisplatsen denna dag är ju återigen lite märkligt i dagens samhälle. Vilken annan verksamhet kommer undan med det utan minsta ifrågasättning?
Nu är inte ens jag en sån som ifrågasätter det till dem. Men resonerar man lite i hemmets vrå, så börjar man ju undra!
Samma här.
Alla andra ställen kan ha planeringsdagar mm och sätta in vikarier osv.
Hade varit bättre (tycker jag) om förskolan informerat att de skall ha planeringsdag och att det bara kommer att finnas vikarier inne och att det är bra om man kan ha barnen hemma men att det finns ett alternativ till de som faktiskt har svårt att ta ledigt, få barnvakt osv...
Minns en gång förskolan hade planeringsdag så hade vi obiligatorisk planeringsdag på mitt jobb, samt att jag inte hade barnvakt...Ingen kul sits alls.