• Zinara

Sjunger ni med i Öppna Förskolans "gud-sånger"?

Du behöver ju inte sjunga med och dina barn kan själva välja om dom vill sjunga med eller inte? Du tror inte, men dina barn kanske kommer växa upp och tro.

Nu är jag troende men tycker att svenska kyrkan och mycket som sjungs där är ganska trist så när vi är på sång och dansstund där sjunger jag med i det jag gillar och hoppar resten. Vi är med i en frikyrka och där väljer barnen själva om dom vill vara i söndagskolan, på vanliga gudstjänsten eller bara springa runt och leka, så inget tvång att barnen (eller dom vuxna för den delen) ska sjunga alls. Dock är dom flesta av dom låtarna ganska kul så dottern brukar i alla fall dansa med även om hon inte alltid sjunger.

Var glad att dina barn får se lite mer av världen och får lära sig lite mer. Man ska välja det som passar en själv och som sagt ovan, bara för att du tror betyder det inte att dina barn inte kommer att vilja göra det. Men dina barn kommer kunna göra ett aktivt val till att tro eller inte eftersom dom har insyn i både tro och ateism, något som många barn aldrig får koll på.

Blev nog lite rörigt, försvarar mig med att jag är nyvaken

Svar på tråden Sjunger ni med i Öppna Förskolans "gud-sånger"?