Inlägg från: morotsland |Visa alla inlägg
  • morotsland

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

vittra skrev 2011-10-06 10:00:48 följande:
    Det mest sorgliga är att du inte ens verkar fatta att detta är ren vanvård av ett litet spädbarn som är 100% beroende av andras omsorg.
    Vad är vanvård? Att låta ett barn sova istället för att väcka det genom att byta blöja och tvätta med vatten? Eftersom jag vet att mitt barn skulle må sämre av det andra alternativet känns det som ett lätt val Men i er värld finns det bara ett sätt att göra och det är ert sätt.
  • morotsland
    vittra skrev 2011-10-06 10:10:09 följande:
    Det är det ingen som påstår. Men hon uppmuntrar till barnmisshandel. Och uppenbarligen är det vad du själv ägnar dig åt eftersom du inte ens förmår göra något så basalt som att byta en bajsblöja!
    Det är så låg nivå och så oförskämd ton i den här debatten att jag drar mig ur. Anna Wahlgren framstår som en mild västanfläkt jämfört med ert människoförakt.
  • morotsland
    Cloudberry skrev 2011-10-06 10:35:32 följande:
    Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att ni som inte byter bajsblöja på ert barn får ligga i er egen skit när ni hamnar på ålderdomshemmet.

Då kanske ni greppar vad ni gjort och hur sjukt ni resonerat.

Själv hoppas jag att ni som är så snabba att döma andra människor och inte är förmögna att inse att människor kan göra andra val än egna val någon gång lär er vikten av att vara lite ödmjuka inför omvärlden.
  • morotsland
    Cloudberry skrev 2011-10-06 10:40:13 följande:
    Fast varför är det så svårt att ta till sig av kritiken och tänka annorlunda? 

Blir jag kritiserad så frågar jag mig själv om kritiken är befogad eller inte. Är den det så gör jag allt för att ändra tankesätt.

Det är en bra inställning. Jag har lyssnat på era arga inlägg och tycker fortfarande att ni har fel och är väldigt onyanserade
  • morotsland
    knisse skrev 2011-10-06 10:48:08 följande:
    hur manga nyanser finns det till att ligga i sit eget bajs längre än absolut nödvändigt?
    Det finns väldigt många nyanser. Om man förmår att se nyanser vilket en del har verkar ha svårt för. Om man tex har en bebis som bajsar mycket på natten och mår dåligt av det (sover oroligt, vaknar ledsen, har röd rumpa eller annat) så är det klart att man ska byta blöja. Har man en bebis som småbajsar och inte störs av det (inte vaknar, sover gott, vaknar glatt på morgonen, inte har röd rumpa etc) men som däremot störs av nattliga tvättningar så är det bättre att inte byta. Man får utgå ifrån sitt barn och göra vad som verkar bäst istället för att ha fåniga principer om att aldrig eller alltid byta blöja. Det är att se nyanser.
  • morotsland
    Anna60 skrev 2011-10-06 14:37:19 följande:
    Ja TS har väl fått svar på sin försynta fråga i alla fall!!
    Ja, genom att bli attackerad och anklagad för barnmisshandel... Härligt bemötande.
  • morotsland
    Rocket Mania skrev 2011-10-06 15:54:06 följande:
    Och struntat i att svara på direkt ställda frågor!
    Vilka direkt ställda frågor?
  • morotsland
    vittra skrev 2011-10-06 21:25:25 följande:
    Va? Det är ju iaf en i just denna tråd som skrivit att hon gör just det, dvs struntar i att byta bajsblöja och låter bebisen ligga i bajset hela natten. Helt i enighet med Anna Wahlgrens ord.
    Aaah, ni är verkligen helt besatta av bajsblöjor och att dessa måste bytas konstant och kan inte läsa vad folk skriver och begripa att människor troligtvis klarar av att göra egna bedömningar av hur ofta deras barn behöver byta blöja utan att schemaläggas av er.
  • morotsland
    vittra skrev 2011-10-06 22:00:28 följande:
    Schemaläggas? Här handlar det om när barnet har behov för något, inte att allt måste ske enligt schema! Det är liksom det som är hela problemet.
    Men dåså, då är vi ju överens, man byter när barnet har behov av det. Och om barnet råkar bajsa lite i sömnen och glatt sover vidare och inte störs av det så har ju barnet inget behov av tvätt och byte. Bra att det var utrett åtminstone.
  • morotsland
    MalinEddie skrev 2011-10-06 22:14:16 följande:
    Men det är ju ens det trådarna handlar om som människor har reagerat på. Barnet är vaket, föräldrarna vet att det har bajsat och frågar AW om råd. AW säger att de ska låta bli att byta för att undvika underhållning vid den tiden. Är det rätt i din värld?
    Jag hade bytt oavsett om jag var medveten om det.
    Naturligtvis skulle jag byta bajsblöja på ett vaket barn. Men jag har blivit påhoppad på de mest aggressiva sätt i denna tråd för att jag inte alltid skulle göra det på ett sovande barn och det säger en del om det oreflekterade Anna wahlgen-hat som florerar här och som fick mig att gå in i tråden öht. Allt som på något sätt kan förknippas med henne och alla som säger att de gillar henne eller inspireras av henne kallas för galna barnmisshandlare alldeles oavsett vad de gör. Och det är både otrevligt och osant.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??