Inlägg från: Bergkwist85 |Visa alla inlägg
  • Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

jaa, när jag prata med vänner "utanför FL" så är det olika åsikter om AW.
    En del menar att den metoden hon använder är bra på det sättet att barnet lär sej att det är vuxna som bestämmer, föräldrarna får mer kontroll över sitt barn.

det kanske kan låta fel å en del öron.
    Jag tror det finns många fler metoder att få kontroll på sina barn, alla ha olika sätt att ge dom mat tex.
    jag får tex leka med min son för att få i han mat, enklast är det när min sambo är med,  min sambo är jätte bra på att mata min son, han har ett riktigt bra tålamod.

• Bergkwist85
    MalinEddie skrev 2011-09-30 22:36:08 följande:
    Mina barn var också svåra i den åldern. Har du provat att ge mat i ett lugnt rum med dämpat ljus? De kan bli störda av alla intryck. Om det är ett verkligt problem och han inte går upp i vikt eller likande tycker jag du ska vända dig till någon som är kunnig inom området. AW är det inte. Att hålla fast ett barn mot sin vilja för att få det att äta är inte rätt och kan skapa framtida problem.
    okej jag kan ju säga att hennes metod fungerade inte på min son mer  än en gång, jag tvingar inte han te att äta, han äter när han är hungrig. Någon gång måste han ju stanna i växten . Kurvan de ha på bvc bryr jag mej inte om speciellt mycke längre. Huvudsaken är att min son mår bra , och de gör han =).
  • Bergkwist85

men alltså jag ha kollat på filmklipp på
     Buffning, tillrättaläggande och solfjädern

Vagning "Ömma järngreppet" Ramsan Bekräftelsen Kurbarn somnar själv efter mycket letande "Tryckpressen"

och jag försår inte vad ni menar med misshandel och livsfarlig  som nån skrev?
    jag kan itne se nått fel i det hon gör på någon av dom här klippen jag ha sett i alla fall.

finns det andra klipp som ni mer beskriver som LIVSFSRLIG och MISSHANDEL??

• Bergkwist85
    Dimitra skrev 2011-10-01 08:40:56 följande:
    Eftersom mitt barn inte är någon göd-gås så har jag inte hjärta att tvångsmata henne på det sätt som AW gör i "ömma järngreppet".

Under måltiderna här hemma sitter hela (oftast i alla fall) familjen och pratar, berättar om dagen och planerar lite om vad som ska hända sedan. Ser inte vitsen med att avvisa en bebis från ett sånt fint tillfälle till kommunikation som måltiden är.
    okej du ha nog inte läs resten jag ha skrivit då märker jag. för det första så tvångsmatar jag inte min son det ska du ha klart för dej!!!
    Jag testade "ömma järngreppet" då min sån va lite gnällig och ville ha mat igentligen eftersom han åt upp allt jag gav han. Sen har jag testat greppet en gång till och fungerade inte,  även om min son måste få i sej mat på något sätt för lite privata skäl så tvångsmatar jag inte han. Ett barn svälter inte ihjäl sej. Dom äter när dom e hungriga!
  • Bergkwist85

Anna60
    Jag tror hon AW har många bra metoder som fungera bra på vissa barn.
    Alla har ju olika åsiker om olika metoder.
    Det finns nog mycke elaka skriverier om denne AW.

• Bergkwist85
    anyXX skrev 2011-10-02 08:58:54 följande:
    Vi har utgått ifrån en del av AWs metoder och gjort dem till våra egna. Då tycker jag de fungerat utmärkt! Någon form av barnmisshandel har aldrig förekommit hos oss.Läs kritiskt, oavsett om du läser en bok el på ett forum är mitt råd, och ta till dig det du tycker funkar i er familj.
    precis! Solig 
  • Bergkwist85
    Cloudberry skrev 2011-10-02 22:19:04 följande:
    Tro mig, alla dessa elaka skriverier är jävligt befogade.

Tar man hennes råd på allvar och utövar det på sitt barn så är man en helkass mamma. 
    Man ska inte tro på allt man läser! Jag tror AW är en bra mamma.
    Du tycker verkligen om att trycka ner andra mammor som testar hennes metoder!!
    Se över själv på hur du själv är som mamma, om du verkligen är den "perfekta" mamman.
    AW:S metoder kanske fungerar hos en del familjer och det är inge fel med det!
  • Bergkwist85

Det är inget fel med att testa hennes metoder! Hos vissa familjer kanske en del av hennes metoder fungerar bra!
    Man väljer väll själv vad man vill testa för att underlätta vissa situiationer.

Tryck inte ner mammor som testar olika metoder!!!!

• Bergkwist85
    aud skrev 2011-10-02 23:19:17 följande:
    Bara för att man är mamma och tror sig vara i behov av diverse metoder behöver inte det betyda att man gör ett bra och genomtänkt val. Trycka ned är onödigt, det håller jag med om. Men att strunta i sina barns signaler bara för att någon tant skrivit en bok låter inte speciellt vettigt. Det finns en hel del pålästa människor här som vill avråda folk från att göra misstaget att lyssna på AW, och de gör det av omtanke och för att de brinner för bebisars och barns rätt till en trygg uppväxt.
    Man ska inte tro på alla skriverier, Dessutom behöver man ju inte välja de metoder som folk tycker går våldsamt till. man känner ju själv vad som är rätt för sitt egna barn eller hur??? ingen vill väll skada sitt egna barn, då har man inte allla hästar hemma.
    Sen tror jag i många unga föräldrar är lite bekväma med att låta sitt barn göra som de vill," det är lugnast så". och de tror jag inte är bra i framtiden för barnen. Barnen ska veta att vuxna bestämmer!
  • Bergkwist85

Mycke negativt om denne AW.
    Jag skulle vilja veta vart alla med negativa åsikter om henne har fått det ifrån så jag också kan bilda den uppfattningen.
    För det jag ha läst om hennes metod har jag inte läst om nått misshandel eller att dom ska sova med bajs i blöjjan hela natten eller att dom bli blodiga på huvudet o.s.v...
    Vart ha ni med sånna åsikter fått det ifrån?? skulle gärna vilja läsa det också....

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??