• Anna60

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Anna Wahlgrens böcker om barn är ju jättebra!!!!!! Hon har också skrivit några romaner som jag varmt kan rekommendera.

• Anna60
    Esmiso skrev 2011-10-01 07:07:27 följande:
    bra som skräckpropaganada och exempel på hur man INTE gör då eller???
    Nja nu tycker jag ju inte så. Men Anna W kommer ju inte hem till småbarnsföräldrar och tar dem i örat och tvingar dem att göra på hennes vis. Gillar man inte Wahlgren så läser man väl inte hennes bok?
  • Anna60
    Esmiso skrev 2011-10-01 07:24:19 följande:
    tycker det är skrämmande att den öht får säljas då jag anser det vara våld mot barn. Läs på hennes forum. Barn som slår sig blodiga i huvudet i spjälsängen, ligger i sitt bajs hela natten och som blir nedtryckta och skakade HÅRT...
    Även om AW försöker urskulda sig med att det inte är menat att göra så hårt så finns det som tidigare skrivits, föräldrar som är så trötta och uppgivna att de provar dessa metoder och orsakar sitt barn skador...
    ???? Förordar hon att babyn ska ligga i bajsig blöja hela natten??? Och ligga och skrika och slå sig blodig? Skakas hårdhänt? Men du tror inte att du läst något mellan raderna som inte står där? Står inget om detta i hennes böcker men om hon blivit galen på gamla dar och skriver sådant på nätet så är det väl bara att strunta i det och prata med en barnläkare eller annan person som kan detta med barn.
  • Anna60

""""Den amerikanske barnneurologen Fred Baughman ger ett skarpt råd till alla föräldrar: ”Om någon påstår att ditt barn lider av en hjärnskada och måste behandlas med Ritalina eller något annat hjärnförändrande preparat, ta då ditt barn i handen och gå din väg. Gå bort från den mottagningen, och ta ditt barn ur den skolan.”"""

Anna Wahlgren

• Anna60
    Anna60 skrev 2011-10-05 08:24:38 följande:

""""Den amerikanske barnneurologen Fred Baughman ger ett skarpt råd till alla föräldrar: ”Om någon påstår att ditt barn lider av en hjärnskada och måste behandlas med Ritalina eller något annat hjärnförändrande preparat, ta då ditt barn i handen och gå din väg. Gå bort från den mottagningen, och ta ditt barn ur den skolan.”"""

Anna Wahlgren

OBS citat! Jag är INTE Anna W
  • Anna60

Var skriver Anna Wahlgren att barnet ska ligga i bajsblöjor och skitiga lakan?

• Anna60
    Dimitra skrev 2011-10-06 08:01:38 följande:
    Men, det är ju AW själv som skrivit inlägget.

Jovisst jag menar bara att de förvrängs en aning. AW menar väl att man nödvändigtvis inte behöver byta blöja klockan tre på natten och barnet blir klarvaket! utan man kan vänta till morgonen. På inläggen här låter det som om hon direkt förordar att barnen ska ligga i bajsblöjor med skitiga lakan. Jag är faktiskt helt övertygad om att AW älskar barn och har en point i det hon säger. 
    Sedan detta med att spädbarn ska sova på mage eller inte. När mina barn var små (20 år sedan) så var det själklart att de skulle sova på mage för att om de kräktes i sömnen så kunde de kvävas. Nu är det nya rön och AW är väl gammalmodig?

Dimitra? Är AW din svärmor

• Anna60
    CallGirl skrev 2011-10-06 09:06:31 följande:
    Jag tror jag ska jobba så inom mitt yrke också. Jag jobbar natt med äldre. Om någon bajsat på sin under natten behöver jag ju nödvändigtvis inte byta förrän på morgonen när jag går min morgonrond, för det är ju dumt att väcka någon som sover så att denne blir klarvaken...
    Ja det beror väl på vilka rutiner ni har på äldreboendet. Jag jämför inte gamla människor med spädbarn.
  • Anna60

För att återgå till TS! Jag tycker du ska använda AW:s metod om det funkar. Det viktigaste är att du älskar ditt barn. Då blir det bra till slut det är jag säker på.

• Anna60
    vittra skrev 2011-10-06 09:41:11 följande:
    Hahaha va? Jag förutsätter att alla älskar sina barn. Men det betyder inte att de är förmögna att ta hand om dem på ett adekvat sätt.
    Ja man förutsätter det, men det är nog inte alltid så självklart. Jag tror faktiskt att om man älskar barnet men matar det på "fel" tider eller byter blöja eller ammar "fel" (enligt någon tyckare) så är det inte hela världen. Det som betyder något i det stora hela och det som påverkar ett barn för hela livet är om det känt kärlek från sina föräldrar. För övrigt så är det nog så att en person som inte älskar sitt barn skiter i både Anna Wahlgren och alla andra förståsigpåare. De ungar som det är riktigt jävla synd om är de som växer upp i hem med föräldrar som skiter i dem fullständigt. Tyvärr de finns.
  • Anna60
    vittra skrev 2011-10-06 10:08:43 följande:
    Jag kan garantera dig att alla älskar sina barn. Eftersom jag jobbar med barn vars föräldrar har behandlat dem på ett rent fruktansvärt sätt och ändå älskar de alltid sina barn i grund och botten, så vill jag nog påstå att hur mycket man än misshandlat och vanvårdat sina barn, så beror det då åtminstone inte på avsaknad av kärlek. Men det klar att du vill få det till att så länge man älskar sitt barn så kan man inte göra fel. Helt jävla vansinnigt resonemang i mina ögon.
    Så du menar att  föräldrarna till de barn du arbetar med har brytt sig om att läsa Anna Wahlgrens råd?? Att det kanske är det som är problemet!? Ursäkta min okunskap men jag vägrar tro att föräldrar som misshandlar och vanvårdar sina barn ens för en sekund skulle komma på idén att söka information om alternativa uppfostringsmetoder.
  • Anna60

Tur att vi som skriver här på detta forum bara utgör bråkdelen av en promille av befokningen.

• Anna60
    Cloudberry skrev 2011-10-06 10:42:46 följande:
    Tur att den största delen av befolkningen vet att Anna W är en bluff.
    Tur att den större delen av befolkningen har sunt förnuft och bildar sig en egen uppfattning.
  • Anna60

Undrar om TS finns kvar i diskussionen?

• Anna60

Ja TS har väl fått svar på sin försynta fråga i alla fall!!

• Anna60
    Yn84 skrev 2011-10-07 12:22:56 följande:
    Vi kanske kan få ett slut på den här diskussionen nu? Som ni, motståndare,  borde ha förstått nu så är vi, som använt oss av vissa AW-metoder, fullt kapabla till att avgöra vad som är bäst för vårt/våra barn. Vi kan således strunta i att ta till oss de vi finner opassande, korkat, onödigt etc, etc. Jag kan ju tillägga att jag själv även bläddrat i andra böcker om barns utveckling/uppfostran och har även då tagit till mig det jag tycker verkar bra, har testat vid behov och om jag insett att det inte var en bra idé förkastat det.
    Jag anser att det är viktigt för ett barn att ha fasta mat och sovtider, att få känna sig duktig, sociatl delaktig och såklart en överösas med kärlek. Jag anser att AW representerar just detta och har därför använt hennes litteratur som grund.
    Jag sympatiserar självklart inte med barnamisshandel och skulle aldrig göra något som gör att mitt barn far illa. Jag anser också att det är JAG och inte DU som vet vad som passar vår familj bäst. Här fungerade inte sömnen öht, då såg jag till att reda ut den saken. Fel? Nej fel vore att inte hjälpa barnet att få den sömn det behöver. Sömn behöver även hans föräldrar. Lika väl som vi behöver mat, kärlek etc, etc.

Så snälla tänk till innan ni slänger ur er en massa anklagelser om barnmisshandel!! Det finns garanterat barnmisshandlare även bland de som tillämpat andra eller inga metoder.
    Dubbeltumme upp!!
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??