• Dimitra

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Bergkwist85 skrev 2011-09-28 17:00:00 följande:
    Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D
    Eftersom mitt barn inte är någon göd-gås så har jag inte hjärta att tvångsmata henne på det sätt som AW gör i "ömma järngreppet".

Under måltiderna här hemma sitter hela (oftast i alla fall) familjen och pratar, berättar om dagen och planerar lite om vad som ska hända sedan. Ser inte vitsen med att avvisa en bebis från ett sånt fint tillfälle till kommunikation som måltiden är.
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:36:20 följande:

Mycke negativt om denne AW.
    Jag skulle vilja veta vart alla med negativa åsikter om henne har fått det ifrån så jag också kan bilda den uppfattningen. .

www.annawahlgren.com tex.
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:55:33 följande:
    nu har jag suttit och läst en massa text och inte läst något om misshandel eller bajsi blöjjor eller att barnen bli blodiga!! kollat på filmklipp på buffning, jag förstår inte vad problemet ligger. där går det absolut inte våldsamt till....
    AW modererar sitt forum väldigt hårt så det är möjligt att det värsta delarna är bortplockade pga den dåliga mediaexponeringen hon fått.
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Kimona skrev 2011-10-04 20:12:25 följande:
    Jag fattar inte varför man ska hålla fast bebisens arm och sedan inte ha någon kontakt med sitt barn under matningen... VARFÖR?
    Därför att barnet ska bli "duktig" på att äta.
    Om man inte kan spotta ut flaskan eller signalera att man inte vill ha mer så måste man ju svälja, svälja, svälja ner maten hälls in i munnen.
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    trollkarl skrev 2011-10-04 20:16:46 följande:
    Han dog enligt henne av vaccin mot någon sjukdom.
    Ett vaccin som han aldrig fått ens en gång, eller hur?
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Kimona skrev 2011-10-04 20:17:56 följande:
    Så om du inte vill äta mer av din mat skulle du uppskatta att bli fasthållen och att någon tvinga ner maten i halsen på dig???
    Nej nej. Jag bara svarade på din fråga. Jag är inget fan av metoden
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    trollkarl skrev 2011-10-04 20:23:20 följande:
    Men går man genom hennes krönikor så ser man en röd tråd av KMR..
    Jo den är rätt tydlig stundtals Tyst
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    morotsland skrev 2011-10-04 23:39:51 följande:
    Ni har rätt till allt möjligt, det innebär inte att det är bra. Det finns många saker jag tycker illa om, jag skulle kunna sitta och spy galla över ap-föräldraskap tex men jag gör inte det eftersom jag är en normal sympatisk person som inte lägger så stor energi på att avsky andra. Kanske något ni skulle fundera på innan ni får hjärtproblem av all vrede.
    Jag tackar för omtänksamheten kring min hälsa men för min del är det inte så stor blodtrycksskillnad mellan den här tråden och tex tvättvikning. Jag förstår att du väljer att diskutera i andra typer av trådar om det går åt väldigt mycket energi och du känner av hjärtat i den här typen av debatter. Och då du gör helt rätt {#emotions_dlg.flower}
    The Dimitra universe.
  • Dimitra

Den amerikanske barnneurologen Fred Baughman är, precis som AW, medlem i KMR och därför inte ett dugg opartisk i frågan.

The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Anna60 skrev 2011-10-05 08:25:58 följande:
    OBS citat! Jag är INTE Anna W
    Skrattande
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Anna60 skrev 2011-10-06 07:59:36 följande:
    Okej!  Inläggen här har förvrängt och förråat AW:s språk.
    Men, det är ju AW själv som skrivit inlägget.
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Anna60 skrev 2011-10-06 08:16:10 följande:

Dimitra? Är AW din svärmor

Regnig måndag skrev 2011-10-06 08:26:49 följande:
    Kan åter konstatera att den svenska skolan misslyckats så in i hoppsan.
    Vackert! Det är ju sånt här man tar till när argumenten tryter
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Regnig måndag skrev 2011-10-06 08:49:19 följande:
    Inte alls, jag hade tänkt att göra ett långt inlägg om förmåga att tolka text för att vara extremt tydlig.
    Det är alltid lätt att vara efterklokt och nu inser jag att det hade varit på sin plats. Men då vet jag det till nästa gång vem man måste vara sådär extra tydlig gentemot.

Kort sagt: om man får A att bli B så har den svenska skolan moisslyckats med att ge skolbarnen förmåga att tolka text.
    Bättre så?
    Nä, tydligare
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Regnig måndag skrev 2011-10-06 08:53:10 följande:
    Tummen upp för det! Glad
    Oavsett om du ska skriva ännu tydligare inlägg till mig i framtiden eller inte så kvarstår det som hävdats hela tiden; AW ger inte kloka råd. Att ens antyda att man kan lämna barnet i sin bajsblöja under vargtimmen, och att man inte ens borde ha varit i närheten och märkt av blöjan, är inte sunt nånstans.
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    knisse skrev 2011-10-06 09:47:43 följande:
    achans det finns ju zupar mot ont ju...
    Spädbarn känner väl inte ens smärta? Drömmer
    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Regnig måndag skrev 2011-10-06 13:43:45 följande:
    Men du har en poäng, om de flesta har ungefär samma nivå som dig på tolkningsförmågan när det gäller texter, så är det oerhört viktigt för dagens författare att de kan förutspå framtidens svenskkunskaper hos den genomsnittlige läsaren 20 år framåt i tiden.

Eftersom mycket av den bristande tolkningsförmågan är en sorts reell analfabetism och det har ökar lavinartat sedan 70-talet, och man kan förutsätta att denna trend fortsätter. Så vad föreslår du att dagens författare skall göra?
    Jag vet inte om jag tycker att bilderböcker är ett vettigt alternativ, men det verkar uppenbarligen så när man läser i denna tråd. Vad tycker du?
    I inlägg efter inlägg kommer du dragande med det här så jag förstår att ämnet är viktigt för dig. Jag föreslår därför att du startar en tråd under Språk med en förhoppning om diskussion med andra intresserade och samtidig går on topic i denna tråd. Jag tänker göra det allra sistnämnda i alla fall
    The Dimitra universe.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??