• cosinus

3 bälteskuddar i baksätet?

Vi har britax kid som bältesstolar och dessa tror jag skulle kunna funka 3 i bredd för de är smala. Hade med mig måttbandet på barnens hus och optimerade efter litenhet när jag köpte dem :) Men jag vet inte om de säljs längre tyvärr.

Annars tror jag inte det stora problemet är att hitta stolar som kan funka utan att få fast barnen. Det finns ju väldigt enkla bältesstolar på biltema som är jättesmala i ryggen och jag antar att de är bättre än bra kudde eftersom de iaf justerar bältet hyggligt i höjdled.

• cosinus
    cosinus skrev 2011-09-27 12:18:36 följande:
    Vi har britax kid som bältesstolar och dessa tror jag skulle kunna funka 3 i bredd för de är smala. Hade med mig måttbandet på barnens hus och optimerade efter litenhet när jag köpte dem :) Men jag vet inte om de säljs längre tyvärr.

Annars tror jag inte det stora problemet är att hitta stolar som kan funka utan att få fast barnen. Det finns ju väldigt enkla bältesstolar på biltema som är jättesmala i ryggen och jag antar att de är bättre än bra kudde eftersom de iaf justerar bältet hyggligt i höjdled.
    Den här tänkte jag på från biltema http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Barn-i-bilen/Barnstol/Baltesstol/#
  • cosinus
    Cecci78 skrev 2011-09-27 22:26:16 följande:
    fast den kan ju inte justera bältet i höjdled, skåran för bältet är bara på en höjd och går inte ett höja/sänka som på stolar med höj/sänkbart nackstöd.
    2 höjder står det. Jag säger absolut inte att den är optimal, långt ifrån men bättre än bara en kudde om det är alternativet och ingen riktig stol får plats.
Svar på tråden 3 bälteskuddar i baksätet?