• slma

3 bälteskuddar i baksätet?

Ja, som sagt, gar det? Vi har en BMW 525. Har just nu tva Britax med rygg pa varsin sida och en bakatvänd i mitten, vill gärna ha in en bältesstol till? Inser snabbt att en tredje likadan absolut inte funkar, inte ens utan rygg. Finns det sma smala saker? Kan inte ha ett barn fram och inte byta bil (inser att det finns massor av bra och fiffiga bilar, men det är intet alternativ just nu).

• Svar på tråden 3 bälteskuddar i baksätet?
  • slma

Misstänkte att det inte blir lätt. Som sagt, den yngsta ska byta stol var det tänkt, är ju trangt och knogskrapande redan nu om vi säger sa... dom kan inte spänna fast sig själva nu heller, det är nagot vi vuxna knappt klarar av... Finns det inte en marknadslucka här för smala, säkra bältesstolar? Som jag förstar är vi inte ensamma. Känns inte kul att offra säkerheten för ett barn för att fa med alla, sa manga är dom ju trots allt inte. Hur är det nu med framsätet? Kan jag sätta snart 9-aringen där? men det är väl nagot med 140 cm va? Dessutom vill inte jag sitta inklämt i baksätet mellan tva bilstolar...

• slma

Fick just in de tva Britax bälteskuddarna och en MaxiCosi Rodi (Rody?)i bilen. Det är inte gott om plats kan jag meddela, men det gar! Bättre vore om vi hade tva Rody... dom är smala kan jag meddela. Nu ska jag aka till barnaffären och kolla sortimentet, det finns hopp!

Svar på tråden 3 bälteskuddar i baksätet?