Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

För mig var tvåbarnschocken definitivt störst, och då var ändå trean två...

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75
    pillan54 skrev 2012-06-03 20:57:58 följande:
    Sambon säger att han kommer ju såklart älska barnet när de kommer men nu känns de tufft för han och han vill inte va hemma på heltid när de är små
    Vill du vara hemma eller vill du ut och arbeta?
  • tilj75

Pillan, du får gärna inboxa mig om du vill prata vidare så slipper vi kapa hela tråden =)

• tilj75

Jag ser hopp inför framtiden, Jack ligger fortfarande och drar sig i sängen. Tänk när barnen är så stora att man kan få en sovmorgon nångång ibland =)
    Då har man nog glömt och förträngt och längtar tillbaka.
    Sen blir de tonåringar och man får tjata ur dem ur sängen =)
    N, bonusen, sover gärna till tre-fyra på helgerna.
    Fyyyy vad det stinker här, måste nog göra nån nytta.....Tungan ute

• tilj75
    Ronjas mamma skrev 2012-06-04 14:46:22 följande:
    Babydoll jag tycker det är hel fint om du vill vara med att skriva med oss om hur man får vardagen att hänga ihop men känns som om det ända du vill är att göra reklam för din blog.
    Just nu pratar jag ju bara för egen del.
    Håller med till fullo. Men du får gärna vara med här OM det är det du vill.
  • tilj75

Kollade just äggkläckaren (ruvar hönsägg) och den var uppe i 38.8 och det är alldeles för mycket, det ska bara vara 37. Så nu har de nog dött. Gråter Bara en liten parentes.
    Ungarna är ute och åker i vagnen efter gräsklipparen. Mika klipper gräs nånstans, vet dock inte riktigt vart han är, de körde av gården för en kvart sen... De är så söta när de sitter alla fyra med rosa och gröna hörselkåpor på sig. Och nu började det regna igen. Men fy! Vart är sommaren?????

Ronjas, fy f-n för sjukvården!!!!!!

• tilj75

Nja, jag är ju nybörjare men som jag förstår det kan de klara en kortare tid med högre temp men inte länge då dör fostret i ägget. Temperaturminskningar klarar de bättre, hönan måste ju gå iväg och äta ibland. Jag tror inte att det blir nåt den här omgången, vet inte om äggen var befruktade, ska låna en annan äggkläckare som jag vet håller temperaturen bättre.
    Jag har alltså en knäpp idé om att börja föda upp rasrena höns och sälja ägg (för egen kläckning) och kycklingar. Låter kanske helt galet, men jag ser det som att jag kan ha en hobby som kanske genererar lite pengar. Äsch, jag vet inte, alla idéer jag får brukar sluta med att jag fegar ur och inte tror på mig själv. Vi får se. Det kanske inte blir några kycklingar. Men Mika har lovat att bygga en egen kläckare till mig, han är elektriker (bl.a.) så han ville koppla lite sladdar, så fort jag sa att jag ville ha en kläckare började han rita kopplingscheman... Men vad jag babblar. Ungarna har gått och lagt sig och jag landade på soffan.

Trevlig kväll alla!

• tilj75

Aanja, en kompis till mig hade ett jättejobbigt första år, tror egentligen inte att det var något speciellt utan det var bara mycket av allt. Hon fick gå till bup och där fick hon rekommendation att största flickan skulle få utökat på dagis. Hon fick 30 timmar istället för 15 och det räddade deras situation. Stora flickan trivdes jättebra på dagis och fck leka av sig med kompisar och mamman fick tid ta hand om lillasyster.

Jack o Jonte går 15 timmar på dagis men snart är det sommarlov, de går allmän och då går man inte på skollov. Tim och Kevin börjar dagis i augusti de med, 15 timmar. Då ska jag städa. Eller sova. Eller hinna gå på toa utan att nån rycker i dörren. Eller läsa en tidning. 15 timmar utan barn är ju låååååååång tid =)

• tilj75

Ronjas mamma, jag kommer nog tyvärr inte ihåg hur man gör när man läser en hel bok... Om nu inte sagoböcker med massor av bilder räknas =D

Vi ska mest bara vara hemma i sommar. Kommer att åka upp till mamma över midsommar, en vecka kanske, och parkera husvagnen där. Sen kan jag åka upp själv om jag känner för det, jag får inte dra husvagnen, den är för stor. Mamma bor utanför östersund. Vi ska ställa upp en pool i trädgården och bara njuta av lata dagar i solen! Det SKA vara sol och ungarna SKA vara glada och lata och allt SKA vara frid och fröjd!
    Förra sommaren fick jag massor av gjort i trädgården för så fort jag satte mig ner så klängde ungarna på mig men om jag var sysselsatt med något så pysslade de på med sitt.

• tilj75
    ja88 skrev 2012-06-05 22:03:12 följande:
    Hoppar in här eftersom tråden börjar bli relevant för mig! Har 2 veckor till BF med nr 2 och blivande storebror är 16 månader gammal. Just nu som höggravid och TRÖTT våndas jag lite över hur nätter och sömn ska te sig när bebisen har kommit. Sånt vet man ju inte alls på förhand, allt kanske flyter på fenomenalt, eller så blir det ett rent helvete av skrikande och sömnlöshet...  Hur har nätterna fungerat för er andra som fått barn tätt i ålder?
    Hej, välkommen och snart grattis =)
    För mig har nätterna funkat ok. Det har varit jobbigt. Speciellt eftersom jag tar alla nätter själv. Men jag har tack och lov inte fått några kolikbarn och jag har kunnat få dem att sova "hela nätter" (5 timmar) relativt snabbt. Tvillingarna synkade jag så att jag alltid väckte och matade samtidigt.
    Just nu booooorde jag sova men det är project runway på tv, man måste ju prioritera Cool
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)