Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
oja det brukar vara super mysigt
oja det brukar vara super mysigt
Så bra tips ni har på lekar.
Vi har cyklat in till zoo idag och träffat en kompis till mig och hennes lilla son.
Det var jättemysigt och trevligt.
tja 5 är kanske lite mycket..
En tant på bussen igår berömde mig för hon tyckte jag hade så fantastiskt tålamod med barnen
Skönt när det är den vägen.
I adg ska vi i zoo..
alltså 5 till..
Grattis.
Cocos det var samma här när 3:an kom stora tjejen tyckte det var fantastiskt och hon som var 20 månader tyckte det var hemskt och hade hon kunnat hade hon nog lämnat bort henne.
Det har pendlat upp och ner men känns som om det är nu det börjar bli bättre och hon visar tydligt att hon är stolt över sin lillasyster.
Vi har haft en hektiskt helg maken hade långfri men började i torsdags med att gå till fotboll och koncert det slutade med en halsfluss så jag har haft ungarna själv ändå.
Men vi har hunnit med kusinens 6 års kalas en heldag med 4 timmars resa som gik så bra och jag var så stolt över barnen.
En tur förbi molo lagersalg som slutade med 13 nya blusar och 2 klänningar til 1100 Så nu ska jag vist bara ha lite baströjor som jag har set ett ställe som har fina ekologiksa til 50 kr stk så dem ska jag ha handlat några av så klarar vi oss ett tag till med kläder.
Hur gör ni andra med fläckar på kläderna jag har tjejer som älskar blåbär det ger några hemska fläckar desutom så torkar de både mun och näsa i tröjorna hur mycket jag än säger att de ska låta bli så alla tröjor har stora miss färgningar på armarna.
Jag har ammat non stop sedan första kom så har det varit överlapp mellan barnen, så jag har del ammat større barnet också men dvs jag har inte haft problem utan haft mycket mjölk och inte stressats av att bli färdig med att amma en på ett år bara för att vi valt att få barn tätt. Min äldsta valde själv att stoppa vid 2 och ett halv års ålder och nu ammar jag så E på 11 månader och S på 2 och et halvt men tror inte att det blir lika själv mant från hennes sida hon älskar sin bab som hon kallar det. Men vi samsover så jag ska inte upp för att amma och S får ju inte om natten.
Oja för länge sedan var där en tråd om varför folk ringde viktiga samtal när man hade barnen.. Räknade skarpt med att den tjejen aldrig haft tre småttingar hemma varje dag och samtidigt provat stå i telefon kö igenom hela deras jävla middagslur bara för att komma igenom när minst två barn vaknat och är morsyge
Jag hade ju sån tur att när S föddes sov R fortfarnde 2 gg om dagen så i et halv års tid sov de samtidigt två gånger om dagen, det har varit lite hårdare denna gången eftersm ingen sover samtidigt längre och jag i genomsnitt nog blir väckt 3-5 gånger per natt..
R gick inte upp som hon skulle och vi hade en kamp med det så snart hon fik mat gik vikten i stå, och S ville inte äta fick henne först att acceptera smakisar vid 10 månaders ålder så jag har varit glad för att jag kunnat amma och att jag haft rikligt med mjölk.
Nymamma ta det som det kommer kan du amma är det super men går det inte såär det bara sån det är.
Andra gången blev jag så besviken för att jag inte kunde föda det var hemskt kände mig så sviken av min egen kropp.
Tredje gången hade jag förberet mig mentalt och kroppsligt när det ändå misslyckades så hade jag det faktiskt helt ok med det. Denna gången fick jag barnet upp till mig och ammade medan de sydde ihop mig.(önskar jag hade tänkt på att be om att få henne upp utan kläder på men vid snitt är det svårt att tänka på allt)
Tilj grattis till terrassen njut den och skit i hur det ser ut inomhus, vi har också super väder cyklade 30 km på cyklen igår kan jag säga jag är lite öm idag?
Nya mamman om du fött vaginalt de andra gg så är risken inte så stor. tyvärr så öppnade jag mig inte någon av gg eller dvs jag öppnade mig en cm på 6 dagars till och från värkar denna sista gången.
Så riktigt sagt Sirup, nu när vi flyttat har det varit så mycket bråk och kiv och inbland tänker jag på vadde nya grannarna tänker om oss som familj de har ju inte sett alla åren i den gamla lägenheten var vi inte var pressade av att någon varit sjuk hela tiden som denna våren eller en kaos lägenhet som vi försöker få till ett hem samtidigt som vi ska ta hand om barnen som ju är det viktigaste att lägga sin tidpå men känns som om man glommer det ibland.
I går hade vi besök av en av Ronjas kompisar hon tyckte det var jätte roligt.
Mclaren om det ska vara en paraply sulky,
men den är bäst till små barn ca upp til 2 max 3 år, R som är liten i det och snart är 4 kan precis pressa sig ner i den fortfarnade.