Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

varit ute och sprungit en runda med Filip i vagnen, underbart, och han somnade, så skönt! härligt väder ute!

efter frukost var vi på lekplatsen och sedan lekte vi i trädgården och klappade kaninerna. I uterummet har vi smålego som större barnen leker med.

Plockat in egen odlade paprika och tomater.

ätit god lunch, snart fika med risgröt och hallon.

nästa vecka åker vi till cypern, ska bli sååååå skönt! mycket badande kommer det bli!

gillar ica maxi lekhus, bra när man handlar mat.

vad har ni gjort idag??

ha en bra dag! kramizz från madde

• FruMadde4barnTätt

sirup 
    vilken vacker klänning!

min man är med min son på inskolning på skolan idag.
    iförrgår badade barnen i hjälmsjön, var roligt!

här kämpar vi på med rätt kost - för att bli så friska som möjligt.
    barnen är väl inte lika hårda i magen -men två av dem har ju movicol.
    och jag hoppas slippa min medicin snart helt och hållet och bli helt frisk från min tarmsjukdom.
    Annika lagerhorns bok har hjälpt mig mycket!

håller på att packa, mycket saker som ska köpas och packas och imorgon ska vi handla inför resan.
    vi åker snart till cypern en vecka, underbart!

ha det bra! 

• FruMadde4barnTätt

Zirup
    skönt det går bra på inskolningen.
    det verkar gå bra med inskolning på skolan här med Oliver , skönt! det blir ju en omställning för alla, lyssna mycket vad läraren säger, själv klara många saker, alla får gå upp tidigare på morgonen, tider och schema och sånt.

det är ulcerös kolit eller crohns vet inte vilken sjukdom. men har inte så långt upp inflammation hoppas det håller sig till typ proktit, har haft 20 cm upp inflammation , men blivit bra igen med rätt kost och underhållsmedicin.

ska handla inför resan idag

ha de bra! 

• FruMadde4barnTätt

hej
    ni har vi kommit hem från cypern, haft en skön vecka med 35 grader varmt mycket badande.
    och nu är barnen sjuka, förkyldning, feber, öroninflammation, troligen höstblåsor också.....
    så inget dagis eller skola här.

babydoll
    hoppas bebis stannar länge i magen.
    ja det är ofta stressigt med små barn, har likadant här. Inte så många lugna stunder.

ha det bra! kramiz madde 

• FruMadde4barnTätt

cypern agia napa augusti 2012 sunving hotell bodde vi på
  • FruMadde4barnTätt

tilj75
    och zirup
    tack, var underbart komma iväg en vecka.

AAEV
    krya på er!

ha det bra! 

• FruMadde4barnTätt

zirup
    vart skulle du vilja resa? 

• FruMadde4barnTätt

Hej
    kikar in.
    marsbarn84
    Grattis!

jag kämpar på med maten och gått upp i vikt nu, så det är bra, låg på undervikt ett tag, och tar mer mediciner nu, hoppas att jag slipper åka in till vårdcentralen.
    jag har ju en tarmsjukdom som är mycket jobbigt.

Barnen mår bra, men börja med mjölkfritt till dem nu, alla utom Filip yngsta.

ha det bra

• FruMadde4barnTätt

kikar in 
    BettyBopp123
    Grattis till tillökningen.
    bärsjal är bra, jag har mest använt bärsele och har också varit bra.

vad roligt med ultraljud. Har även jag en bebislängtan här.

här är vi förkylda.
    Barnen var på båttur och fiska igår.
    Simskolan går bra för barnen på onsdagar.
    Det börjar bli kallt nu ute.

våra barn 4,5 år och snart 6 år delar rum sover ihop, då sover de hela natten då de har tryggheten ihop, de vill fortsätta med detta.
    vi ska prova göra ett lekrum där de får ha sina leksaker ihop, så de kommer undan små barnen en stund (1 år och 2 år). Ett rum som går att låsa för det bli då det finns små farliga leksaker.
    Hur löser ni det med stora barnens leksaker och de små barnens leksaker?
    har era barn egna rum? 

jag är "frisk" symtomfri och medicinfri från min tarmsjukdom just nu , (ulcerös proktit/ kolit), jätteskönt slutat ta medicinen nu och hoppas förbi frisk på rätt kost. Äter jag fel mat blir jag dålig, sjuk direkt.

ha det bra! mvh madde 

• FruMadde4barnTätt

yndra
    jag brukar gå med en kundvagn och en liten sulkyvagn med min 17 månaders i

vår 1 åring sover med mig, och vår 2,5 åring sover med min man , nu sover vi alla i samma rum

vår 4,5 åring och snart 6 åring sover nu egna rum , fungerar jättebra, sover hela natten, så det gick ju jättebra, så roligt, skönt, även om de var lite oroliga i början över detta. de har flera sänglampor som de gillar för de ska trivas, och ju roligt ha eget rum med sina leksaker.

Babydoll
    ja tålamodet försvinner ibland, ta ett djupt andetag , det ordnar sig och det får ta den tid det tar intalar jag mig.
    ibland känns det som det är svårt att hinna med sig själv, ibland känns det som jag orkar inte mer, men det gör man ju ändå, det brukar lösa sig.

Minimillan
    vad roligt med Bon jovi , hade gärna gått och tittat på hans spelning, men det går nog inte
    min man ska gå på sabaton i december
    försöker beställa biljetter till iron maiden längre fram som ska spela i malmö

blivit lite sämre i tarmen, tvungen ta lite medicin igen, något jag ätit blivit dålig av, så hoppas skonkosten räddar mig helt snart så kan sluta med medicinen igen, är mycket jobbigt med denna tarm, och man kan nästan inte äta något känns det som.

sonen varit på halloween disco skolan, min dotter klätt ut  sig och gått runt ,,bus eller godis,,, här till grannar liksom andra barn här

ha det bra.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)