Inlägg från: Baby Doll |Visa alla inlägg
  • Baby Doll

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

ÄNTLIGEN kom jag in här på FL!
    Har en del att läsa ikapp

Hur mår ni allihopa?
    Själv är jag i vecka 31+4 och kräks fortfarande varje dag... Just nu vill jag att det här ska vara över!

www.mybabydolls.blogg.se

• Baby Doll
    Entillpågång skrev 2012-11-19 10:14:09 följande:
    Hej!Jag har två barn sedan tidigare, den yngsta blir snart 5 månader. Jag är gravid igen och trean beräknas komma när yngsta är 13 månader. Det var inte planerat och jag är inte helt säker på om vi ska behålla barnet. Jag är rädd. Dels att kroppen inte ska orka en tredje graviditet så nära inpå den andra. Samt att vi egentligen var nöjda med två barn och inte alls har tänkt en trea, hur ska vi orka? Samtidig älskar jag barn och har svårt med tanken att göra abort.Vill så gärna höra era erfarenheter. Hur mår kroppen med en graviditet så tätt? hur har det varit för er första tiden? Någon som har barn nummer 2 och 3 tätt och kan ge erfarenheter på det?*Befinner mig i en svår situation* Abortrådgivning bokad om 2 dagar. så gärna snabba svar! 

Hej! Hur går det för dig? Jag fick tvillingar när deras storasystrar var bara 9 månader (!) och den andra 22 månader. Så jag fick 4 barn väldigt tätt.

Det gick mycket bättre än förväntat, bebisarna sover ju mycket den försat tiden så hela familjen hinner smälta in den nya familjemedlemmen. Kroppen har en enorm förmåga att ta ikapp sig.

Jag är oplanerad gravid med nr 5 nu och ska bli igångsatt om 5 veckor. Barnen är nu 2, 2, 3 och 4 år.
    Med 4 småttingar och gravid- www.mybabydolls.blogg.se -
  • Baby Doll

Tänkte fråga er hur ni tänker kring december VS januari bebisar?

Nu har jag hört en massa åsikter kring December VS Januari bebisar/barn. De flesta säger att det bästa vore om bebis föds i januari. Varför? Bla för att januari barn sägs vara bäst, mer framgångsrika, smartast osv.. Medan barn födda sent på året lever längre.

Är det verkligen så hemskt att vara en December barn? Är det "bättre" att få en Januari bebis? Om du fick "välja" skulle det bli en december eller januari bebis för din del?
    Själv tycker jag inte att det spelar någon roll. Men ändå har jag ju lyssnat på allas åsikter. Ett barn är en gåva, oavsett när på året h*n kommer. Huvudsaken är väl att den är frisk? Det är så dumt att folk väljer att göra en paus i bebisverkstan för att undvika få en december bebis?

Jag är själv beräknad till den 13:e januari, men har en tid för ett samtal om igångsättning den 21 december, och i sånt fall skulle jag få göra en igångsättning under mellandagarna, om jag vill. Eller om jag vill hellre ta det direkt efter nyår. Jag vet inte? Jag kanske inte ens kommer så långt? Men om jag skulle komma så långt, när är det bäst för bebisen? Att födas under mellandagarna kanske inte är så jätte roligt?

Här skriver jag lite mer om detta:
    www.mybabydolls.blogg.se

• Baby Doll

Tack! :)

Jo, jag skulle få välja igångsättning eftersom jag fött 3 av våra 4 småttingar (prematurt) och jätte jätte snabbt. Jag är livrädd och orolig att vara hemma själv med barnen (dom är bara 2, 2, 3 och 4 år) om förlossningen skulle sätta igång och jag inte hinner in till sjukhus. Dessutom har jag gbs och då måste jag ha dropp i 4 timmar innan lill-sessan föds vilket jag förmodligen inte skulle hinna med att få om det sätts igång "normalt" :-/

www.mybabydolls.blogg.se

• Baby Doll

Några fler än mig som är TRÖTT på alla dessa vinterkläder (ja,redan?!)???
    Speciellt på morgonen när jag ska göra alla 4 småttingar (2,2,3 och 4 år) redo för dagis.
    3 och 4 åringen försöker iaf klä på sig själva, men tvillingarna kan inte, så jag klär på, dom klär av. Vill inte ha vantar, det är för varmt, något sitter inte bra och när jag blir klar en efter en så börjar dom bråka om något, särskild om vem som ska stå vid dörrhandtaget... *suck*

Och när man äntligen är köar med påklädningen så har nån lyckats bajsa också. Lovely.
    Inte det allra skönaste sysslan med en höggravid mage som tar emot och sammandragningar också.

Sommar, kom!!!

www.mybabydolls.blogg.se

• Baby Doll

P.S Våra tre första var planerade, men att det blev enäggs tvillingar av barn 3 och 4 kunde vi aldrig ha trott

Femman i magen var inte planerad, jag åt p-piller och så gick det ändå
    Hon är lika älskad ändå!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)