Entillpågång skrev 2012-11-19 10:14:09 följande:
Hej!Jag har två barn sedan tidigare, den yngsta blir snart 5 månader. Jag är gravid igen och trean beräknas komma när yngsta är 13 månader. Det var inte planerat och jag är inte helt säker på om vi ska behålla barnet. Jag är rädd. Dels att kroppen inte ska orka en tredje graviditet så nära inpå den andra. Samt att vi egentligen var nöjda med två barn och inte alls har tänkt en trea, hur ska vi orka? Samtidig älskar jag barn och har svårt med tanken att göra abort.Vill så gärna höra era erfarenheter. Hur mår kroppen med en graviditet så tätt? hur har det varit för er första tiden? Någon som har barn nummer 2 och 3 tätt och kan ge erfarenheter på det?*Befinner mig i en svår situation* Abortrådgivning bokad om 2 dagar. så gärna snabba svar!
Hej! Hur går det för dig? Jag fick tvillingar när deras storasystrar var bara 9 månader (!) och den andra 22 månader. Så jag fick 4 barn väldigt tätt.
Det gick mycket bättre än förväntat, bebisarna sover ju mycket den försat tiden så hela familjen hinner smälta in den nya familjemedlemmen. Kroppen har en enorm förmåga att ta ikapp sig.
Jag är oplanerad gravid med nr 5 nu och ska bli igångsatt om 5 veckor. Barnen är nu 2, 2, 3 och 4 år.