Inlägg från: Linapina |Visa alla inlägg
  • Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Superbia skrev 2011-10-27 13:10:02 följande:
    Jajjemän, både i Göteborg och Uddevalla! Har vi jobbat ihop?

De verkar inte vara speciellt svartsjuka. Ibland kommer de och sätter sig i mitt knä när jag redan håller i lillebror, så lite sådär kan det väl vara, men de är inte elaka mot honom.
    Jag jobbade på torp. :) Jag tror att du kom och skulle jobba där när Uddevalla-butiken stängde? Men sen stängde ju butiken på torp med. Så jag kommer inte ihåg om vi hann och jobba ihop. :)

Skönt! Ja, Edvin sätter sig i mitt knä när jag ammar Milla ibland, ser nog lite roligt ut. :)   
  • Linapina
    med mirakel i magen skrev 2011-10-27 12:54:07 följande:
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726 
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313

hoppar också in här, jag har allt mysigt och tufft framför mig :) så känns skönt med en tråd där folk förstår både ens oro och totala lycka!!

Välkommen! :) Hur går det hittills?
  • Linapina
    med mirakel i magen skrev 2011-10-28 11:10:28 följande:
    tack :)
    det går bra, men underskattat att inte kalla oss själva för SUPER WOMEN med knodd på armen och bakning i magen!

hur känns det alla ni som haft pseudotvillingar (barn med mindre än 18 månader mellan) när de varit små? jag ser bara  det positiva i det hela, även om jag visst det är realistisk... kul och höra folks historia!
    ...även om jag visst det förstår att det tyvärr kan tära på förhållandet - hur får man det att blomstra vidare?

Amen! Skrattande Jag är grymt stolt över mig själv som bodde på tredje våningen utan hiss under båda mina graviditeter! Jag fattar inte hur jag orkade, men är man en superwoman så är man. ;) 

Flyttade till radhus när lillan var drygt en månad, och det känns gott! 

• Linapina
    LillaFlingan skrev 2011-10-28 08:16:46 följande:
    mitt RÅD till dig är att skaffa er egentid, både ihop och på egen hand!!!!

och PRATA!!! bråka löser ingenting....

vidare så har vi 11½mån mellan våra barn, jag mådde mycket dåligt efter förlossningen fram tills 2a barnet var 8mån.
    maken började jobba igen när yngsta var 4mån och från det fram tills han var 8mån.. var sååååå JOBBIGA!!!
    klarade inte av vardagen med 2 små barn som behövde mig samtidigt-har aldrig kännt mig SÅ maktlös någonsin!
    Att vilja klyva sig mitt itu för att kunna trösta och hjälpa båda två samtidigt!!

Men efter hand så lärde jag mig att hantera dem båda samtidigt, jag återtog kontrollen om vardagen igen, skapade rutiner som fungerade för mig och de två små barnen! :)

idag är de 1½ och 2½ och det flyter på såååå BRA!
    Visst de kivas massor - hela dagarna, mest om leksaker ;) haha
    Men det är såååå stor SKILLNAD ändå.. de är ljuuuvliga och det är så underbart när de får varandra att skratta!

Jag tycker nog att den jobbigaste tiden hittills är från några månader gammal upp till 1års ålder.. sedan börjar det roliga!!!

1a är något trotsig men inte alls så farligt som jag hade föreställt mig.. men det hinner väl komma ännu värre, men det provocerar mig inte ett dugg när han sätter igång :)) Som tur är! Annars hade jag nog tyckt det varit riktigt jobbigt.. (lr så är han inte särskilt trotsig egentligen haha... 2an kommer nog vara Mycket värre för gudars vilket humör han har!!!)

Gott att läsa att det flyter på bra!

Hur gör ni med egentid, "bokar" ni in det? Jag tycker att det blir så lätt att man glömmer bort att ta sig egentid, och svårt att hinna med.  
  • Linapina
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313

Fyll gärna på listan ni som vill vara med, så lägger jag upp det i TS sen! Så har vi lite koll på varann. :)  
  • Linapina
    LNE skrev 2011-10-29 18:52:39 följande:
    Är det bara jag som nervbrott att göra sig själv och barnen iordning för att komma ur genom dörren?

Elias gallskriker så fort vi ska iväg, att sätta han i bilstolen innan allt och alla är klara är inte att tänka på, han skriker tills han skakar.
    Tösen springer iväg ifrån en hela tiden, gärna upp för trappan (grind ska sättas upp även på nedervåningen min man ska bara få tummen ur att göra det).
    Man har inte samma minne som förr så man glömmer saker överallt och får springa som en idiot att hitta allt som ska med...

jag antar att jag inte är ensam om att bli hyperstressad av att bli klara och komma utanför ytterdörren? 
     Jag verkligen drar mig ifrån att gå ut vissa dagar för jag måste verkligen ha ork i kroppen för att klara det utan att få tårar i ögonen
    Nä, det är verkligen ett projekt! Jag måste göra allt i en viss ordning för att det ska funka, och svettig blir man! Kan tänka mig att det blir ännu svettigare sen när min lilla kan krypa och sen gå. Nu ligger ju iaf hon still! 

• Linapina

Vad kul att fler och fler hittar hit!

TeresaBeth: Grymt bra lista! Du får gärna uppdatera den igen om du vill, så lägger jag upp den nya i TS. Eller ska man starta en ny tråd när alla är med? Jag är inte så bra på detta. :)

Min mamma kom hem till oss när jag fick värkar, så stannade hon kvar när vi åkte till förlossningen och sov hemma hos oss. Min sambo åkte hem när jag fött och avlöste mamma som åkte och jobbade. :) Sen fick Edvin hänga med sin farmor på dagen när Robert (min sambo) kom och hälsade på mig och Milla. Dagen efter så kom Robert och Edvin och hämtade mig och Milla. Det gick jättebra!
    Robert hade semester en månad innan Milla kom, det tyckte jag var jätteskönt, plus att Edvin blev väldigt pappaig under den tiden - så han brydde sig inte så mycket att han inte fick så mycket uppmärksamhet av mig den första tiden. Han ville ju bara vara med pappa ändå. :)

Som nån skrev, att man glömmer så fort. Trodde verkligen inte att man skulle glömma  fort! Nu sitter jag och funderar på hur det egentligen var med ersättning, välling, smakportioner... :)   

fiaa80: Fick inte heller så många grattis när vi väntade 2:an. Själv glömde jag tom bort att jag var med barn ibland. :) Men du; GRATTIS!! Skrattande 

Och ni som har fler barn än två, jag tycker att ni är helt suveräna!!! Jag kan inte få in i mitt huvud hur ni löser vardagen. Här är det kaos med mina två små pluttar. :) (Vi som har två är också rätt grymma!) Solig 

• Linapina

Vad hittar ni på när ni är hemma, inne, med de små?
    Jag ångrar mig nästan alltid direkt när jag tagit fram fingerfärgen. :)
    Men tycker att det är så svårt att komma på saker att göra när det regnar och man vill vara inne. Edvin tycker ju att allt är roligt i två sekunder, sen ska han göra nåt annat...    

• Linapina
    Krake skrev 2011-10-31 11:27:14 följande:
    Ballonger är en hit här. Bra som icke-ätbar distraktion och muta   
    Problemet med ballonger för oss är att Edvin gärna vill bita på dem, så jag har inte låtit honom ha ballonger. Måste väl göra ont när de går sönder? 

Är det bara jag som har en huligan till son? Flört  
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)