LillaFlingan skrev 2011-10-28 08:16:46 följande:
mitt RÅD till dig är att skaffa er egentid, både ihop och på egen hand!!!!
och PRATA!!! bråka löser ingenting....
vidare så har vi 11½mån mellan våra barn, jag mådde mycket dåligt efter förlossningen fram tills 2a barnet var 8mån.
maken började jobba igen när yngsta var 4mån och från det fram tills han var 8mån.. var sååååå JOBBIGA!!!
klarade inte av vardagen med 2 små barn som behövde mig samtidigt-har aldrig kännt mig SÅ maktlös någonsin!
Att vilja klyva sig mitt itu för att kunna trösta och hjälpa båda två samtidigt!!
Men efter hand så lärde jag mig att hantera dem båda samtidigt, jag återtog kontrollen om vardagen igen, skapade rutiner som fungerade för mig och de två små barnen! :)
idag är de 1½ och 2½ och det flyter på såååå BRA!
Visst de kivas massor - hela dagarna, mest om leksaker ;) haha
Men det är såååå stor SKILLNAD ändå.. de är ljuuuvliga och det är så underbart när de får varandra att skratta!
Jag tycker nog att den jobbigaste tiden hittills är från några månader gammal upp till 1års ålder.. sedan börjar det roliga!!!
1a är något trotsig men inte alls så farligt som jag hade föreställt mig.. men det hinner väl komma ännu värre, men det provocerar mig inte ett dugg när han sätter igång :)) Som tur är! Annars hade jag nog tyckt det varit riktigt jobbigt.. (lr så är han inte särskilt trotsig egentligen haha... 2an kommer nog vara Mycket värre för gudars vilket humör han har!!!)
Gott att läsa att det flyter på bra!
Hur gör ni med egentid, "bokar" ni in det? Jag tycker att det blir så lätt att man glömmer bort att ta sig egentid, och svårt att hinna med.