Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Garhhh i dag har inte varit en av de roliga tanken var att jag och flickorna skulle i zoo maken skulle iväg as tidigt pga av något med hans syster mm ingen aning fattade det inte som oftast när det rör sig om manden och hans familj de säger hoppa han säger hur högt??

Nå han åkte kl 10 kommer vi äntligen ut ur dörren halvvägs in på cykelen ber jag stora tjejen om att ta vantar på då visar det sig att hun tagit dem upp ur fickorna var jag lagt dem och lagt av dem hemma, hennes händer är väldigt torra om vintern och en dag i zoo utan vantar duger inte när det är 0 grader ute. Jag belv sur och sa det fick vara nog cyklade hem gav dem lunch så började mellersta sitta och leka och smörja leverpostajen överallt så åkte hun i säng, så hun grät sig själv i sömn.
    Minsta har et tigerspring som heter duga och skriker och gråter omvart annat så hun kom också in i säng och medan jag la henne somnade stora tjejen bakom oss i sängen, så nu sitter jag här och väntar på de vaknar så vi kan åka ut och handla..

• Ronjas mamma

Tilj här är också fullt upp en svägerska som gör livet så surt som möjligt för makens bror i en skilsmässa hun själv önskat och nu beter hun sig som en kost..
    Trött med E som har ont i tänderna, R vill titt och tätt flytta hemifrån och hatar sin mamma..
    Har precis köpt vitpeppar efter att Ssist spydde tänkte på din mamma och tänkte jag skulle ha det hemma ;-D

• Ronjas mamma

Tilj jag älskade också våran dubbelvagn men jag är djupt förälskad och har et alvarligt förhållande til min lådcykel

Uch min svåger går igenom en väldigt hemsk skilsmässa för tiden, moren tänker bara på sig själv "misshandlar" barnen psykiskt för att komma åt honom och tömmer huset på mer och mer har stuckit iväg och hållt barnen från sin far i 2 veckor utan ett samtal med sina barn..
    De säger de inte får ringa honom när de är hos henne.

Det känns så svårt och man kan inte riktigt hjälpa, desutom kommer där fram en massa som jag glömt från mina föräldrars mindre trevliga skilsmässa från jag var tio år gammal.
    Vi försöker vara där för honom och barnen men puha och han vill så gärna göra det på rätt sätt och inte spela med ushysta kort men så slutar han med att sita utan något.
    Hon har varit den som satsade på kariären och han har haft barnen så det är en jätte omvältning för honom och barnen att vara utan varandra.

• Ronjas mamma

Madde imponerad hur orkar du?

Glenda har du provat bärsjal? tänker det har jag altid tyckt var fantastiskt med att ha baby i sjal när man är iväg och leker med større barnen.

• Ronjas mamma

Tilj skoj  at du skriver om isen på sjøn här nere har vi tagit fram sommarjackorna, køpt gympaskor og letat fram sandaler i gömmorna

Håller på att städa ut i våra hall skåp de som ska rivas när vi ska göra håll i väggen från köket in till vardagsrummet, så det var tid att börja tömma ut i dem och städa upp lite i allt skoit här hemma.
    Sakta men säkert får vi ett hem i denna lägenheten också.

Ni som vet ni inte ska ha fler barn sparar ni något av ungarnas leksaker, sälger eller ger ni bort?
    Jag kan nästan inte sortera ut i det men det är väl kanske också för att jag innerst inne hoppas på en 4..

• Ronjas mamma

Ojsan ojasn så du har 4 nu och känner dig klar?? Ibland undrar jag om jag någonsin vill känna mig klar??

• Ronjas mamma

Madde kommer ihåg när jag flyttade til Dk så var det första min lillebror memorereade var var alla toaletterna fanns hela vägen över.
    Du är en super mamma som ser till att kämpa med maten vet det är hårt men tror det betyder så mycket i sista ändan.

Här håller jag på att försöka röja og slänga ut och ha mig med allt vi inte använder eller helt enkelt inte tycker om det går långsamt men framåt.

• Ronjas mamma

Låt henne ligga utan kläder på bara blöja så burde det inte bli för varmt specielt inte om du ser til at hun har ansigtet framme, så glad jag blir att sjalen fungerar för er fortfarnade. Finns ju vävda sjalar som är tunnare i det men de är rätt dyra man kan också använda typ stark lakansväv men det är bara inte lika skönt att bära med. Ok att låta sur jag såg det och loggade af för att inte skriva surt orkar heller inte reklamerna där finns specialla trådar till dem som bara vill göra reklam. Maken har precis fått uppsägning så här ska sparas kraftigt trits men inget ovanligt här här så många arbetslösa och så få jobb. EQ det är ok at vara dårligmor.dk (.se) några dagar man kan inte alltid vara supermor.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)