Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Usch, ingen rolig dag. Nu byter jag bvc! Den där j-a censur, censur, censur. Det här är andra gången som jag sätter mig i bilen och stortjuter när jag åker därifrån. Och jag är inte den som tar åt mig i första taget i vanliga fall. Men hon är så nedvärderande och snorkig och, usch, jag vet inte. Som vanligt så säger hon nånting om att jag har många barn när vi kommer dit, i nån konstig nedvärderande ton. Jag har fyra barn. Fyra! Inte fjorton. Och ungarna känner av att hon gör mig skitstressad och beter sig självklart som små monster bara för därför. Och hon tittar lite snett med ena ögonbrynet uppe och nån konstig min i ansiktet. Jag går inte till henne en gång till. Och så fick hon syn på min mage och sa nåt om den oxå, vet inte ens vad längre. På mitt förra bvc innan vi flyttade hade jag en jättetrevlig tjej och det var aldrig några problem med bråkiga barn eller nånting och nu ska jag gå till den här.... Blä. Om jag inte får byta bvc så går jag inte dit med bebis. Sprutorna måste man ju kunna få nån annanstans.
    Hoppas ni andra har en bättre dag.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • tilj75

Nu har vi lyckats klara av tandläkarbesöket oxå, de var lite vilda i väntrummet, men inte så farligt. Vid undersökningen uppförde de sig exemplariskt, åkte upp och ned i stolen och gapade som tigrar hela bunten. Sen blev det lite kaos vid påklädningen, Jack trissade upp de andra och rullade runt på golvet. Men allt som allt gick det bra tack och lov =)
    Nu ska jag leta telefonnummer till ett annat bvc!
    Tack för stödet tjejer.

• tilj75

MiniMillan, jag vet inte hur det är med tjejer. En av mina killar hade en period när han inte gjorde annat än pillade på snoppen, dessutom på sommaren då han hade lite kläder på sig. Jag brukade säga att pilla på snoppen får man göra på sitt rum. Man vill ju inte heller göra det till något som är fel liksom. Jättesvårt.

• tilj75

EQ85, så skönt att du får lite hjälp idag. Passa på att sova. Prioritera sömnen över allt annat, allt annat kan vänta. Kram

• tilj75

Zargenta, åh, så härligt, njuuuuut!!!!!

Ronjas, jo, det är säkert så att hon tycker att det inte blir lugn och ro när alla är med. Men det har jag sagt till henne att jag har ingen annan som kan ta dem så för mig är det bara att gilla läget eller låta bli att gå dit. Jag ska väl liksom inte behöva hyra in en barnvakt för att kunna ta en unge till bvc. Jag tycker att med rätt taktik och bemötande så får man lätt de andra att leka i väntrummet så man kan göra det som ska göras.

• tilj75

Hallå, hallå, hoppas alla har en trevlig helg. Vi har lite tv-tid nu efter lunchen, har varit ute och skottat hela fm. Blötsnö. 1.5 dm. Tungt som f-n. Inte kul för kropp och fogar. Vi har en ny snöslunga men maken är i Finland och hälsar på sin mamma och jag vet inte hur den fungerar ännu.

Zargenta, så skönt att bli klar med hemmet. Vi har fortfarande kartonger kvar efter flytten för 1.5 år sen =)

• tilj75

MiniMillan, en av mina som varit torr sen  i somras har helt plötsligt börjat kissa på sig flera gånger om dagen. Något irriterande ja, men jag försöker påminna och han får inte sätta sig vid matbordet utan att prova kissa först. Jag har iaf slutat väcka honom vid tio-elva på kvällen för att han ska kissa, nu väcker han mig två-fyra och behöver kissa, men han vaknar av det själv iaf.

Linnea, vi brukar gå ut vid tio (allt beroende på humör och väder och hur ont jag har), vara ute en timme el två i trädgården eller så går vi ut direkt efter lunch eller efter mellis vid två-tre, ibland efter middagen. Om jag är "lat" och inte klär på dem på fm och går ut så brukar jag få lida för det och det märks att de behöver vara ute och rasa av sig. Går oftast ut minst en gång om dagen, vill helst att det ska vara två ggr.
    Idag har jag ont i fogarna och har ännu inte fått ut dem men nu ska de få en macka och ett glas mjölk sen ska de ut!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • tilj75

Mina är planerade. Efter Jack var född så använde vi aldrig skydd, ville ha tätt, 17 mån emellan.
    När Jonte var född så började jag äta p-piller men maken bad mig sluta för mitt humör var tydligen inte så kul, vi kom överens om att inte använda nåt annat heller, 15 mån emellan.
    Efter tvillingarna satte jag in hormonspiral, tog ut spiralen i våras, tog en månad, bf 15 mars. (3 år, 3 mån emellan????)

EQ85, ha inte dåligt samvete för att du inte går ut. Man måste prioritera för att orka och hinna med vardagen, snart blir det varmare igen och ni kommer att vara ute massor och nästa vinter är situationen en helt annan. Ingen idé alls att ha samvete, var stolt istället för att du fixar tre små barn som får mat på bordet och kärlek och allt vad de behöver!

• tilj75
    Baby Doll skrev 2012-12-18 20:32:47 följande:
    "Hur gör ni med julklappar i år? Har ni någon budget?" www.mybabydolls.blogg.se
    Hur gör du? Har du en budget?
  • tilj75

Har ni ingen tv?
    Ska ni ha ett helt fotbollslag?
    Ska ni befolka jorden själva?

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)