Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Jag har 13 mellen mina två äldsta men de är ju stora nu och man börjar redan glömma hur det var när de var så små.

Babydoll uch vet hur det kanns men kom ihåg de har skoj och får något att göra.
    S börjar tycka det är roligt igen och pussar glatt hejdå men vill inte vinka.

• Ronjas mamma

De är bara så goa när de tänker stora tankar

Min stora tjej frågade i morse om Marcus fick komma hem till henne tyvärr är Marcus en av dem som började skolan så jag tror tyvärr inte han tycker att det är så intressant mer uch det kändes jobbigt att skulle förklara att det kan han inte, vet inte ens var han bor eller går i skola bara att han går i privat skola.

E har inte svit i natt och vi skulle annars ha åkt til Ystad i dag min momor blir 85 i dag men vi väntar till morfar fyller år om några dagar och ser hur allas humör är där min lille bror lät väldigt besviken.

• Ronjas mamma

Uch sista helgen i oktober åker min man til London varje år.. Vill så gärna med det är 4 år sedan jag var med.
    Desutom börjar förkylningen komma här hemma kanske inte konstigt eftersom jag för tiden nästan inte sover.

S sagde igår att mor man må ikke grine når man sover , Ja men jeg sover da ikke jeg ser fjernsyn. S; men mor du må ikke grine når jeg sover

• Ronjas mamma

Zargenta stort kram först och främst.
    Försök att va¨nd det till det bästa vet det är svårt men kanske kan ni hinna sakna varandra lite och upptäcka att det är skönt.

Att flytt är ett stress moment kan jag bara skriva under på vi flyttade med våra små  för ett halv år sedan och det ser fortarnde ut som vi är ny inflyttade det står faktiskt fortfrande två flyttlådor i hallen fortfarnde, försök att få så mycket hjälp ni bara kan
    så hemmet fungerar så snabbt som möjligt..

• Ronjas mamma

Linnea här har jag bara fått snitt kan inte föda vag öppnar mig inte
    Men det har varit ok nu har de också ändrat rekomendationerna till att man får lyfta upp til tio kg och mina flickor är så små så det löste sig eftersom  ingen av dem översteg tip kg ;-D
    Men annars lärde jag dem snabbt att själv krypa upp för trappor mm..

• Ronjas mamma

Jag har inte bara sjal jag har sjalar, dte är farligt och fantastiskt idag hann jag måla på ett stort måler jag har haft gång i i flera år medan E sov på min rygg.

Tilj jag har en strech sjal tror den ligger hos en kompis den är bra men inte den bästa jag har men super til babyer, om jag hittar den får du den gärna kan ändå inte riktigt få något för den om jag skulle sälga den.

Jag är medlem av det danska slyngebarn och har precis varit inne och tittat på en sjal jag överväger att köpa för att få omsydd til en MT..
    Puha nu kan jag så höra nu är det precis som med kycklingarna ens interesse och så kunde man snacka/skriva vidare hela natten.

Manden har åkt til London här i morse, jag har öroninflamation men dok på penicillin men tror ni inte att jag så i eftermiddag hade turen att få två febriga ungar.

Nu kan jag inte sova och de kokar i sängarna hoppas dagen imorgon blir lätt.

• Ronjas mamma

Tösabiten du ville överraskas över hur behagligt sjal er i föhållande til BB.

Minimillan börja faktiskt med att lägga in fötterna samlat och så kommer de til att ligga lite kors ihopkurat med benen, ger det någon mening??
    Men mina har allihopa fördragit tummy2tummy.

• Ronjas mamma

kolla youtube där finns massor af hjälp og bra videor til sjal min fave til E förtiden heter Robbins hip carry men också backpackcarry men det är ju mest til lite större barn.

Tilj vi gjorde hemma gjord fondant och bakade en spökkaka igår.

Jag har tandemammat och ammat fritt och igen igen madrasser på golvet ar fantstiskt, sov rutiner försökt få dem att sova samtidgt..

Jag älskar nätbutiker..

• Ronjas mamma

EQ85 jag hade en madras på golvet med äldsta barnets leksaker och böcker så jag kunde sitta med ammekudden och samtidigt vara där för stora och lilla..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)