Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Vilka reaktioner fick ni andra vid er andra graviditet och måste jag försvara mitt val att ha tätt mellan barnen hela tiden.
Kramizzar till er alla.
Jag fick inga direkt negativa reaktioner när jag var gravid. Det var mer "oj, det var snabbt jobbat".
Nu känner jag att jag ibland får försvara att jag satt min största på dagis. Men han är 1½ och väldigt aktiv så jag tror att han mår bra av att vara på dagis och springa av sig lite. Och om han inte blivit storebror så hade jag ju börjat jobba nu och han hade fått gå heltid på dagis. Nu är det ju bara 15 tim/vecka.
Sen så har jag ju inget att jämföra med, och min lilla är ju bara två månader, men ibland så tänker jag att det hade varit skönt att ha lite längre emellan dem. Men det är ju nu när båda behöver mig så mycket, jag tror att det blir lättare och lättare ju äldre dem blir. Storebror börjar ju redan klara sig lite bättre själv, så det är redan lättare nu än för två månader sedan.
Jag har så lätt för att stressa upp mig, men när jag lyckas med att inte göra det så känns allt mycket bättre. Så mitt råd är - ta det lugnt! :)
Kram!