Inlägg från: Tösabiten88 |Visa alla inlägg
  • Tösabiten88

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

tilj75: Jo i somras fick vi besked att de lärarna som hon skulle haft nu i ettan slutade och två helt nya lärare skulle börja. Hon börjar åka buss själv också ( vilket hon tyckt är skoj). Vi har märkt sedan hon började i aug att hon är väldigt arg lätt och bli ledsen jätte lätt också. Jag har pratat med henne ifall det hänt något eller om det är något annat men ne allt verkar gå bra.  I förskoleklassen var hon glad och full fart med sina syskon osv men nu blir det bara bråk här hela tiden.

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Tösabiten88

eq: vad skönt att planen fortsätter

angående tösen så¨går hon fortarande med samma grupp som nollan så inget nytt där. Läraren ska jag prata med imorgon när föräldramötet är också. Idag har det varit den bästa dagen men ett leende på läpparna hela dagen, så jag hoppas det fortsätter. Tilj75, hur ska jag fråga utan hon märker? hon är väldigt uppmärksam :)  

• Tösabiten88

Tilj: Jo sådana frågor gör jag och det verkar inte vara några problem och jag pratade som sagt med läraren i skolan den kvällen och de har inte märkt något. Hon är en glad och härlig tjej som ofta ger alla en kram så hon kände inte igen det jag berättade, vilket i sig är bra men det kanske är att hon är känslig i sig själv. Lärarna ska hålla ett öga på henne, så det är bra. 

Det var ju skönt att det "bara" var att de andra inte ville leka samma lek, men man bli ju orolig när barnen säger så att ingen vill leka.  

• Tösabiten88

Tilj: åh vad skoj med Ullared :) vi åkte hela familjen och hyrde en stuga där :) härligt!. Grattis till 6år som gifta :).

zargenta: men vad säger du? :( vad har hänt?. bli så ledsen och höra det. kram

Här har vi varit ett par i 9år och gifta i 7år och har fem barn. :)    

• Tösabiten88

Här kommer jag igen! om ni kommer ihåg mig.

oj vad många som är gravida numera :) härligt och ett stort grattis till er. Här blir det inga fler just nu eller vad vi kan se framåt. Jag vågar inte skriva ordet inte eller aldrig för då har det alltid kommit något frö i magen.

• Tösabiten88

Julstöket går bra, tro jag bakat saffransbröd har vi gjort men har en del bak, godis och julmat kvar vi har nyss fått hem en liten valp <3

• Tösabiten88

Madde grattis till femman imorgon är det julafton och vi har bara julgranen kvar som ska kläs och slå in en del julklappar. Vi lägger ca 400-500 kr vardera på julen och inga extrem saker får dom. Vi försöker lära dom att det är tanken bakom som betyder nnågot,inte hur mycket man får.

• Tösabiten88

Här går det undan två barn och maken fyller år nu i januari. Vi har oxå skaffat oss en valp i dec som nu har varit här i en mån

• Tösabiten88
    EQ85 skrev 2014-01-30 19:52:57 följande:
    Oj har jag gglömt!!

Allt va bra .med.tösen!! =))) så vi är.så.lyckliga!!

Härlig nyhet
  • Tösabiten88
    Emelie 1987 skrev 2014-01-28 13:11:07 följande:
    Ja fy sjutton. Men sakta men säkert kommer man i alla fall till målet.  

Åh vad spännande
  • Tösabiten88

väkomna alla nya :) jag är mamma till 5 födda 06,08,09,11 och 12, maken driver eget företag och jag är föräldraledig ännu.

emelie: nu är det nära :)

• Tösabiten88

emelie : hur gick det? blev det den 18:e?.

tilj: haha, ne den har jag inte provat och ska akta mig för. Vi har bara testat att ha stearinljus på och det kan jag inte heller rekommendera hehe.

• Tösabiten88

Vilken söt flicka emelie :) inte alls avis på mysa bebis. hehe

Justi: vilken härlig överraskning :) Detta kommer gå fint.

• Tösabiten88

Här är det trots i mängder..:) 1½åringen ska upp på allt och reta syskonen och får man inte det gnäller man. 3åringen är på saker hela tiden så mot honom säger man bara- Nej inte röra, men lyssna nu ad jag säger, mamma bli ledsen, m.m
    5åringen Ska vara på allt hon också men mer bara för att få igång de stora systrarna. 6 åringen nja hon är väl lugnast fast hon skriker skärande när hon inte vill/ska. Största flickan på 7½år ja hon är sur och lite kaxig och basig över alla sina syskon. Konstigt nog brukar det inte bli mycket bråk när största flickan är i skolan.

• Tösabiten88

Hej allihopa :)

Här går det undan, Nu har det går 2 år sedan lilltjejen föddes, hur sjukt är inte det?.
    Hur har alla det?

• Tösabiten88

Här är det skollov fram till mitten på aug. Det är full rulle och baren är ute från tidig morgon till sen kväll när vädret tillåter.
    I aug kommer en liten bebis är det tänkt och då börjar även skolan för 3 av de stora barnen. De åker skolskjuts så jag slipper köra, men få följa dom en liten bit och då får den minste vara i bärsele.
    Få se lite hur rutinerna kommer se ut i aug. :)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)