Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

19 månader så hade jag köpt syskonvagn. Då sover de flesta middag fortfarande och det är svårt att göra på en ståbräda. Men jag älskar å andra sidan min syskonvagn som verkligen har fått slita de senaste åren. Nu blir det inte mycket vagnåkande längre eftersom de är så stora.

ps, jag har förresten sparat min gamla enkelvagn som tur är...... för det blir väl förhoppningsvis bara en den här gången =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

Jack badar i poolen, Jonte vill bada i poolen men törs inte och står på stegen och velar. Tim springer omkring och gnäller efter napp (mitt fel, har slarvat och låtit dem ha napp jättemycket de senaste veckorna men nu är det bara på natten som gäller) och Kevin vill bara ta av och på blöjan hela tiden. Av med blöjan för att kissa på gräset är väl ok men sen måste han prompt ha på sig blöjan igen av nån okänd anledning.
    Det var jättesoligt för en timme sen men nu har solen gått i moln, jag står inne och steker lunch till ungarna. Varmt och kvavt, men jag klagar inte, äntligen lite värme.
    Hoppas alla får en bra dag i solen =)

• tilj75
    Ronjas mamma skrev 2012-07-07 17:48:50 följande:
    Tilj lätse denna gången??

har det lyckats är du gravid?
    Japp =) =) =)
    Plussade igår. Tvungen att testa idag med, två streck idag med =)
    Känns helt knäppt. Kan inte låta bli att flina. Men samtidigt har jag fått lite kalla fötter. Hur ska jag orka, hur ska det gå, tänk om det blir två igen, tänk om mika aldrig blir bra i ryggen, tänk om det blir nåt fel med barnet... Ja, ni vet, nojig helt enkelt. Men det går nog över. Mest är jag bara glad =)

(syrran om du ser detta så säg inget till nån=)
  • tilj75

Tack =)

Ronjas mamma, vad jobbigt det låter, hoppas ni inte fortsätter bråka.

Miloxan. Varför är lillan vaken? Är hon hungrig? Kan du vagga i vagnen eller nåt sånt för att söva? Sover storasyster i samma rum? Kan du gå till ett annat rum? Tar lillan napp?
    Sorry, det var inget svar, bara en himla massa frågor.

• tilj75

Kan du hämta in stora tjejen lite tidigare till din säng i förebyggande syfte? Så kanske hon inte vaknar när lillan vaknar för hon ligger redan bredvid dig? Och ha lillan i spjälsäng el vagn precis bredvid dig? Annars är det ju så att de oftast vänjer sig. Mina killar vaknar inte av varandra som tur är.

Så smart med ett hyllplan. Jag brukar lägga en kudde under bäddmadrassen men den tar ju liksom plats oxå.

Ronjas: Jobbig sits, hoppas ni kan fortsätta att prata ihop er så ni accepterar varandras sätt eller kommer på ett gemensamt sätt att bemöta lillan.

Jag har precis plockat, rensat, tvättat och skivat rabarber. 14 påsar med 1.5 kilo i varje. Bara att plocka fram och göra saft. Nu är det ganska fullt i frysarna och bär- och fruktsäsongen har inte ens börjat.

• tilj75

FruMadde, usch, det låter som en jobbig period just nu. Jag brukar lösa maten genom att laga sånt man kan förbereda och som helst tillagas i ugnen. Tex makaronipudding, när ungarna vilar efter lunchen eller om det blir en lugn stund på fm så förbereder jag alla ingredienser i skålar i kylen, smörjer tom formen, sen när det börjar bli dags är det bara att slå ihop och ställa in i ugnen. Ugnspannkaka med korv el bacon i gör jag ofta, fixar smeten redan på morgonen.
    Kök och städ så tar jag bara det allra nödvändigaste när det är jobbiga perioder, är det nån som har nåt att säga om det får de gärna städa =)

Tack alla som grattat =)
    Jag har blivit jättenervös men går fortfarande omkring med ett flin i ansiktet. Har kollat fyra mornar i rad. Det är verkligen positivt =)
    Är det nån som har nåt att säga om KUB? Har inte gjort det tidigare... Vet inte riktigt hur jag ska göra.

• tilj75

ja, jag vet inte alls ännu, syrran sa att man kan få gå vidare med fostervattenprov och sånt och inte få besked förrns v 20 eller nåt. Ska man ta ett beslut att ta bort barnet då? Då är det ju redan ett barn och inte ett foster. Sorry, kanske inte rätt tråd, nojar lite.

Sitter fortfarande med en kopp kaffe och surfar. Barna ränner runt i hela huset och leker tjuvar. Jag satte på mig skygglappar och ser inte soffor som möbleras om och täcken och kuddar i högar på golvet. Regn ute. Snart ska jag ta tag i röran. Ska bara...

• tilj75

....nån borde säga till mig på skarpen att stänga datorn och ta tag i vardagen =)

• tilj75

Zirup, länge leve tv och mutor i alla former, allt är tillåtet i krig och.... barnuppfostran? Popcorn och chips smular ner men brukar sysselsätta ett tag, en bra film som kanske fångar uppmärksamheten ett tag och dig själv på soffan eller madrass på golvet. Stäng dörrarna om du kan så inte "vilden" kan smita, blunda när du får en chans.
    Krya på er!

• tilj75

mariechen, välkommen =)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)