Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Tilj
    ja det med starka mediciner har vi lås på vårt skåp men det står några mediciner ibland ute i ett annat skåp. ja värt att tänka på så inte barnen får tag i det, är ju inte alls bra...

Vår son har fått kortison medicin nu, inte det lättaste att spruta in i ändtarmen när han inte vill, hemskt, men hoppas det hjälper mot inflammation borde det göra, jag har haft samma medicin.
    han får vänta några veckor på undersökning, fanns inte personal till det med sövning och så..

krya på er!

kramiz 

• FruMadde4barnTätt

Ronjas mamma
    tack hoppas det.

krya på er!  

kramiz 

• FruMadde4barnTätt

Ronjas mamma
    piller kan han inte svälja gör ont säger han, finns flytande form att svälja? men det måste ju ge mer biverkningar.

ja det känns inte bra-

EQ85
    ska ni prova mjölkfritt? stackarn ha så ont i magen.  

• FruMadde4barnTätt

Jose
    vi har 2 barn som är hårda i magen de har movicol som hjälper bra, sen har de mjölkfritt och vi ger mycket dricka och lösande mat , kiwi, russin, katrinplommonjuice och  proviva och bär och havregrynsgröt och frukt och så mycket grönsaker det går och sånt.
    köttfärs och kyckling är bra mat 
    viktigt laga egen riktig mat - ingen färdigköpt mat med tillsatser och smakförstärkare och konstigt i.

vår minsta son 1,5 år nu, var på väg att bli hård i magen, men när vi ändrade kosten till honom, vi lagade bara riktig mat ingen färdig mat, inga konstiga tillsatser i maten, vi hade lite gluten och mjölkfri kost ett tag till honom, och gav mer fibrer, havre eller glutenfritt bröd och kiwi, russin. katrinplommonjuice så blev han bra i magen.
    proviva är bra med.
    nu äter han gluten ger lingongrova bröd och han äter mjölkprodukter men inte ren mjölk. 
    Han är aldrig mera hård i magen - han är helt bra. 

hoppas hon blir bättre

EQ85
    första dagen på akuten med vår son tog över 7 timmar med allt den dagen, vi var hemma sent typ 00.30 på natten
    de andra dagarna har det tagit några timmar, man kan få vänta länge, men vi var tvungna få hjälp 

tips. ta med mat och dricka till er, det har jag gjort sedan alla gånger och blir bättre då.
    hoppas ni också får hjälp snart,
    ja prova mjölkfritt. hoppas ni får sova bättre .

kramar 

• FruMadde4barnTätt

EQ85
    Hoppas hon får må bättre snart

vår son mår mycket bättre nu med kortisonet, så det är skönt, men är fortfarande jobbigt att ge på kvällen.

vad gör ni på nyår? 
    vi är hemma med vänner.

Babydoll
    så kan det bli, vill han ha mer uppmärksamhet.

Gott nytt år!

• FruMadde4barnTätt

EQ85
    ja det är sköntGlad hoppas han blir helt bra igen.
    skönt att din lilla flicka är bättre med pepticate, verkar ju mycket bättre.Glad

hoppas du får sova mera.

Zargenta
    Grattis! Glad har allt gått bra? har ni något namn eller namnförslag? någon bild?

ha det bra! kramiz från madde 

• FruMadde4barnTätt

välkommna ni nyaGlad

här trivs barnen på  dagis, och behöver komma till dagis för att leka och träffa andra barn osv...
    jo de gillar vara hemma också. men de är alltid glada på dagis. det blir nog bra

vårs son är medicinfri och mår bra nu, men han tar lång tid på sig äta och dricka och har speciell mat, gutenfritt och mjölkfritt, får nog ta med hans mat till skolan...lite orolig hur det ska gå med skolan, men det löser vi hoppas jag.

• FruMadde4barnTätt

Zargenta
    vilka underbara bilder! så mysigt! vad jättefin han är!Glad

här kämpar jag och min son mot tarmsjukdom, det är basisk mat som hjälper oss bra. 
    skolmaten gjorde min son sämre, så nu hoppas jag på basisk mat, annars väntar kortison och jobbiga undersökningar...
    basisk mat är gurka, morot, potatis, lime, citron, frukter med inte så mycket socker i, grönsaker osv..
    syrebildande mat är  socker, vitt mjöl, mjölk, kött osv.. 
    vi ska helst äta 80% basisk mat
    men vi äter för mycket syrebildande mat, vilket kan göra att vi får för lågt ph i kroppen och då kommer sjukdomarna.

ha det bra!  

• FruMadde4barnTätt

Hej
    längesedan jag var här
    hos oss har vi blivit mycket mer friska på basisk mat -
    jag är inne på 6:e dagen utan medicin mot mon tarmsjukdom
    och min son har varit utan medicin i 3 veckor har har också tarmsjukdom

basisk mat är glutenfri mjölkfri, och utan socker, dra ner på köttprodukter, korv är inte alls bra
    inga tillsatser i maten
    mycket grönsaker äter vi, ångkokade och skalad gurka och skalad morot
    tänk på alla besprutning på grönsaker som inte är bra
    det handlar om ph värdet i kroppen
    man ska vara basisk i kroppen - och då trivs inte bakterier, virus, svamp, parasiter och förkyldningar osv.
    kyckling och fisk är ok, ekologiska ägg, mandelmjöl är bra, quinoa, bovetegröt
    www.smartamaten.se

här är de annars pigga barn, de kivar en hel del, vi har varit ute och åkt pulka idag

• FruMadde4barnTätt

babydoll
    så fina söta barn ni har!Glad
    vilken fin bild!

är så skönt vi äntligen är friska från tarm sjukdomen, känner oss överlyckliga, så glada, känns som livsglädjen kommer mer tillbaka.Glad  Även om vi måste tänka på jättemycket i vår kost, då det är den som gör oss friska.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)