Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

oj Tilj som vanligt känner jag igen mig i vad du skriver här hamnar jag också gärna i den cirkel om jag väl börjat..

Vår stora tjej har börjat bita mellan tjejen jätte mycket sista tiden så jobbigt hon biter till så det blir hål

Som vanligt sover tjerjerna shit dåligt men i kväll sover de två äldsta för 3 gg i deras egna sängar i deraseget rum men klockan var nästan 22 innan jag fick alla att sova och nu har jag precis nattat om minsta.

• Ronjas mamma

millan jag har tecno twin varianten men den är bra till smala barn men som sagt R är precis omkring metern och hon har precis plats till benen nu.

Jo men vist sirup ofta är problemet att lillasyster inte lysnar när stora syster tydligt både säger och visar att hon går  över hennes gränser. Vi har pratat med henne massor om att så får hon kalla på oss men det är ju svårt och ibland så sitter jag och ammar eller dyligt så kan jag ju inte släppa minsta för att de två stora toppas så är det det går galet.

Tilj har skulle S leva av risgrynsgröt om hon fick med en smörklick

Hvad flitig du varit i dag. Vi har fortfarnde varmt så försökt att hålla oss inne i dag.

• Ronjas mamma

Aanja vi hængde upp en vagga i taket som hängde så högt att de två stora inte kunde nå upp det fungerade ju så länge E inte reste sig

tilj trist att höra att dagen fick en så dålig start.

I dag har jag fått besked om att där är en förskole plats på den förskolan som R går  på til S till den første september puha hon är ju fortfarnde min lilla troll känns jättejobbigt att skulla lämna henne.

Våra två är lika dana värdens bästa vänner överallt utom hemma här testas det gränser och de biter varandra och så gaddar de ihop sig mot lilla syster som ju tycker att allt de stora gör är superspännande.

Nåja så har de stora börjat sova i eget rum så istället för att bli väckt 5-6 gg per natt är jag nu uppe och inne i det andra rummet ca 10-12 gg och så två-tre amningar med lilla tjejen, så sirup känner igen det tror jag kunde stå upp och sova.

• Ronjas mamma

Här hemma har vvi löst jag vil ha samma leksak som dig bråken med att man räknar dvs alt från 10-50 efter hvad det är man leker med nu räknar barnen själva om dte ¨¨ar til tio eller 20, hjälper de flest gånger.

Uch Cocos vill inte tänka tanken på att bli ensam med dem just nu.

Problemet med att jag tar alla turer om natten är ett att barnen blir helt hysteriska när pappa försöker om natten,
    så blir han sur och så slutar det med vi alla är vakna allt för mycket.
    Han har tinitus och har alltid sovit dåligt så de få timmar han får är han väldigt mån om tror inte han sover mer än mig bara lite mer sammanhängande ofta hittar jag honom sittande uppe om natten för han inte kan sova.
    Så vill jag ju inte ha han blir väckt mer än nödvändigt då han kör bil hela dagarna.
    Men inatt vaknade mellan tjejen bara två gg och stora tjejen kom in vid 2 och somnade först om igen vid 3 med några uppvak.
    Men ja klart det är det nya vi har samsovit fram till nu så det kvittar nog när vi valde att få dem i egna sängar så ville det nog ta lite tid.

Det är en fas och det är snart över

Men shit jag är trött maken lagade två koppar latte till mig innan han gick.

• Ronjas mamma

Jag måste nog säga att jag tycker det är jätte stor skillnad på att ha två mot att ha tre, även om jag har min ena på förskolan(började när hun var 3,5)
    Så har det inte blivit lättare utan nu känner jag snarare press på att hinna hämta, lämna, laga mat, sov tide som ska passas, barn som sover när barn ska hämtas.
    Men ja få barn är ju alltid själviskt är det inte?
    Men sen måste man ju överväga om man orkar en till skit i vad omgivningen säger känn efter hvad ni känner och orkar kan ni som famlilj stå inneför att få en till så är det väll bara att strunta i vad andra säger.

• Ronjas mamma

Skoj det där med när chocken kom hos os kom den när 3:an var ca et halv år och hon började sova apa och har gjort sedan Med tre små som bråkar och vaknar hela natten,
    ingen en nats sömn på 4 år tär desutom så tog vår tvåa det skit hårt att bli stora syster.
    Det att man aldrig är nog längre när man är ensam man har altid en arm eller ett knä för lite.

Men ja det är et svårt val om man inte själv önskat det, vårt var et aktivt försök.
    som tilj säger om man bara accepterar det kan det vara det som får bägaren att rinna över.
    Desutom så tänker jag också lite du har inget skrivit om att du önskar detta barn bara att du inte önskar att ta bort det, har du själv energien och önskan att ta hand om ett barn till om nio månader?

Här är också kallt och blåsigt R är i förskolan och jag är svullen som attan i halsen ska till läkaren lite senare de två små är mega kinkiga trötta ovanpå ett barndop vi var till igår..

• Ronjas mamma

Babydoll jag tycker det är hel fint om du vill vara med att skriva med oss om hur man får vardagen att hänga ihop men känns som om det ända du vill är att göra reklam för din blog.
    Just nu pratar jag ju bara för egen del.

• Ronjas mamma

Zirup känns som om det avgörs för hur dagsläget är om man orkar åka iväg sådan eller inte

Sofia är inne på att slänga av sig kläderna överallt vi är så jag går runt överallt med en unge som säger mamma får jag ta av blöjan också?

har varit hos läkaren hade halsfluss, bestält en tid till r hos special läkare fik den tidigaste de hade dvs i agusti, dok snabbare än sjukhuset som först hade i mars nästa år.

Tilj drömmer om sovmorgon

• Ronjas mamma

Altså tilj nu  frgågar jag dumt men är det inte lite som när vi andra har feber om temperaturen stiger så lite eller det kanske är mycket när vi pratar kycklingar?
    Hoppas de överlevt.

Sommaren försvann också här.

Idag har maken överarbete ungarna leker tesällskap och minsta syrran tömmer alla lådor i köket

Som tyr är är det inget allvarligt då hade jag nog fått spel på att skulla vänta så länge.

• Ronjas mamma

Tilj du kanske till och med hinner läsa en hel bok, eller få kläckt några kycklingar..

Vi har också fått en plats till Sofia känns jättejobbigt tycker fortfarnde hun är min lilla tjej.. Jajja jag är en hönsmamma.
    Emilia blir också hemma till hon blir 3 så det är ju 2 år till innan jag ska börja leta jobb.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)