Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Tack.
Jamen precis, man kan ju ha en standardrepertoar med mat som funkar i nödfall, själv tycker jag att dom där frysta pannkakorna från affären inte är så dumma- bara att tina i mikron. Av någon anledning går soppa väldigt bra här, har t.ex. världens enklaste ärtsoppa som barnen själva önskade som nyårsmat när de fick välja. Hojta om det låter intressant för nån. Korv med bröd är inte så himla dumt heller, när vi skall på utflykt brukar jag lägga korvar och kokande vatten i en termos och ta med, de är färdiga att äta när vi plockar fram dem. Det går ju säkert att göra i kastrull också, bara lägga ner några frysta korvar och hälla vatten från vatten kokaren. Snabbmat när det är som snabbast.
Dammsuga gör jag numera på morgonen direkt efter frukost för det har liksom blivit den stunden som tjejerna leker bäst utan att jag behöver övervaka dem. Tvätta kan jag göra lite när som helst, däremot kan det krisa lite när vi skall hänga upp den. Det brukar jag lösa genom att de får försöka leta fram sina egna kläder i tvättpåsen och räcka till mig. Då är de lite lagom engagerade och upptagna. Visst, jag har ju lite äldre barn, men kanske kan man sätta en liten knatte i babysittern framför tvättlinan eller nått medans storasyskonet får vara med och gissa vems strumpa det är eller liknande?