Inlägg från: Rosdraken |Visa alla inlägg
  • Rosdraken

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Känns som rätt ställe för mig att hänga på :)

Har 3 underbara barn

Sonja född 20/5-10

Kajsa född 7/6-11

Lisa född 23/7-12

och BF den 11/7-14 med nästa (om allt går bra är ju tidigt än!!)

Med en make som jobbar borta så känns det lite så där hur det hela ska gå men eftersom Lisa hinner fylla 2 känns det rätt ok, så stor var ju inte Sonja och Kajsa när de blev stora systrar, och nästa år när pyret i magen blir 1 då har jag ju en 3,4 och 5 åring här hemma med så det blir ju bara lättare och lättare med de stora i alla fall

Mest fundersam över hur jag ska lösa det med vagn osv just nu :) har en tvillingvagn + ståbräda men funderar på att köpa en syskon stits med                    

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11 Lisa 23/6-12 BF 11/6-14
  • Rosdraken

såg liten idag på vul var inne pga av svår smärta inte alls som tidigare grav!!

Och det va 2 hinnsäckar men hon talade bara om en gulkropp och hur tjock den ena hinnsäcken var så vet inte om det är en eller 2 än får vackert vänta och blev flyttad tillbaka en vecka trodde jag var i v 7 men är i v 6 :(   

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11 Lisa 23/6-12 BF 18/6-14
  • Rosdraken

Barnmorskan ringde idag eftersom de såg två hinnsäckar men bara en gulkropp i v 5 (är i v 8 nu) så nu skulle de skicka hem en tid snart för en ny ultraljuds koll vilket känns skönt att de inte bara släpper det för har fortfarande som kramper i magen men inge blödning bara riktigt ont

är ju ändå nr fyra så det här är en smärta som inte jag känner igen :/ + att magen ser ut att va i v 20 ungefär brukar bli stor låååångsamt annars!!  

• Rosdraken

Jag har 3 små på 1,2 o 3 år och nr 4 på gång.

Nu har vi fått veta att moderkakan sitter för (eller mer exakt vid öppningen och vid varje sammandragning åker den fram och har många sammandragningar vilket jag får för moderkakan blöder och varje sammandragning gör ju satt såret rivs upp lite till i moderkakan = mer blödning = mer sammandragningar)

Så nu sjukskriven i 5 veckor så hoppas vi att moderkakan växer med livmodern vilket den borde gjort vid den tiden. och nytt ul i v 32.

Får lyfta max 2 underbart med en ett åring på 10 kg som inte går riktigt själv än. Så nu är det golvet som vi bor på här!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)