• yndra

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Klampar ogenerat in har i er trad for jag har en fraga! Jag ar gravid med barn nr 3, beraknad till 2:a maj. Min dotter fyller ett ar den 30:e April sa det kommer vara ganska précis 1 ar mellan dem. Det jag funderar mest pa ar Hur sjutton gor man nar man handlar med tva sa sma? Den Nya kommer ju sitta i babyskyddet som star pa kundvagnen, stoppar jag sedan ner ettaringen i kundvagnen sa har jag ju ingen plats att lagga matvarorna. Av ngn fanig anledning sa ar det har det jag oroar mig mest for! Nar maken ar hemma sa ar det ju inga problem, da far han ta dem men nar han aker ner i staterna pa jobb sa kan han bli borta i 3 veckor och jag maste ju handla!!

• yndra
    MiniMillan2011 skrev 2012-10-28 06:13:19 följande:
    Om du har bäbisen i sjal eller sele så får du mycket plats i vagnen :)

Sant! Men dar jag bor har vi nog ff sno och kallt i borjan pa maj och da tycker jag att det blir sa bokigt i selen med tjocka klader och allt vad det ar.
  • yndra

Den 30e April fyllde dottern 1, den 1a Maj kom lillasyster till varlden! "Stora" tjejen tycker ju att nytillskottet ar en riktig pest och forsoker mest hela tiden norpa snuttefilt och vara framme och rycka och dra i fotter och ben. Hur fort lar de sig att inte gora sa och hur lar man dem?

• yndra

[quote=69934965][quote-nick]Tösabiten88 skrev 2013-05-18 12:46:40 följande:

yndra skrev 2013-05-17 16:21:53 följande:
    Den 30e April fyllde dottern 1, den 1a Maj kom lillasyster till varlden! "Stora" tjejen tycker ju att nytillskottet ar en riktig pest och forsoker mest hela tiden norpa snuttefilt och vara framme och rycka och dra i fotter och ben. Hur fort lar de sig att inte gora sa och hur lar man dem?
    Stort grattis till nytilskottet :)  Du får säga till henne att hon inte får göra så och ta bort henne ifrån lillasystern eller visa henne med handen och säg klappa fint osv.      
    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
    [/quote] Det gor jag hela tiden, sager nej sa gor vi inte, visar hur man klappar fint och lyfter bort osv, men jag tjatar mig bla for hon lyssnar inte! Nu ar hon ju inte sa gammal sa det kanske bara ar att gilla laget men det skulle vara skont att kunna lagga mini pa en filt pa golvet ibland utan att syrran tror att det ar fritt fram!
  • yndra

Jag skrev har for ett ar kanske ett ar sedan sa jag vantade mitt 3e barn valdigt tatt efter mitt andra. Nu vantar jag barn nr 4, beraknad till juni 2014. Sa jag kommer ha en fodd april 2012, en maj 2013 och en juni 2014..och sa en son fodd 2005. Kanns som om jag kommer behova ha blackfiskarmar for att kunna hinna allt och alla!!

• yndra
    tilj75 skrev 2013-11-02 13:26:54 följande:
    Ronjas, Utkanten av Roskilde (tror jag).

Yndra, grattis :) kan rekommendera tvillingvagn m syskonsits.

Tack!!
    Jag har tittat efter tvillingvagnar mrd syskonsits, men har i usa sa blir det trillingvagn! De sitter pa rad och den minsta far man da ha i babyskyddet i vagnen! Det ser ut som om man ar ute och knuffar ett minitag
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)