Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Hejsan! detta verkar vara en bra tråd för mig om man får hänga på?
jag har en dotter på precis fyllda 2 år och en nyfödd dotter på 2 veckor. jag trodde att jag kunde sätta mig in i hur det skulle bli med 2 barn men icke. min dotter på 2 år som varit lugn och väldigt skötsam för det mesta har vänt till det motsatta. hon bara gråter och gör rackartyg. hon slår och slänger saker om man inte behagar ge henne det hon vill ha tillräckligt fort vilket inte är lätt med en nyfödd. samtidigt som detta så är lillan inte direkt en lugn bebis heller. hon vill bara ligga vid bröstet eller i famnen och skriker nästan hysteriskt om man lägger henne ifrån sig. sambon är ju hemma sina 10 dagar nu och det är ju förbannat tur så vi får ihop vardagen. jag är ju helt låst till lillan med amning och tuttande så sambon gör ju det mesta jobbet med stora tjejen och även hushållet. han försöker ta lillan men hon bara skriker. nu är det bara 9 dagar kvar av hans dagar och jag har redan ont i magen av tanken på hur jag ska klara allt själv när han börjar jobba. han jobbar skift så passen är långa åker hemifrån kl 05.00 och kommer hem 19 på kvällen så jag kommer få gör allt själv. hur gör ni andra för att få ihop vardagen??