Inlägg från: LillaIris |Visa alla inlägg
  • LillaIris

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

LinnL skrev 2012-04-12 22:28:31 följande:
    Hej ni med barn tätt!
    Vi kommer snart att ha det - knappt ett år emellan. Hur gör ni med bilstolar? En fram, en bak? Går det med två bak? Kan man ha en i mitten, en på sidan bak (det blir väldigt trångt som vuxen att sitta emellan)?
    Lilleman vi redan har är inte jätteimponerad om man försöker sig på att ha honom bak ensam och åka i fram själv... men det är nog inte nummer två heller...

Vore tacksam för svar - det hade varit fint med lite erfarenheter innan vi kopplar ur airbagen... 

Hej! Jag är oxå nu här och vill gärna hoppa in i den här tråden! :)
    Vi har en dotter som föddes i augusti 2011 och en liten dotter i magen som kommer att födas i augusti 2012 som det ser ut just nu ganska exakt 1 år mellan dom :) Väldigt kul att höra andra och kunna få/ge goda råd och tips :) Har oxå samma funderingar kring bilstol och här verkar man ju få svar på allt innan man äns hunnit fråga ;)
  • LillaIris
    såärdet skrev 2012-04-15 10:01:04 följande:
    vet inte om ni tycker ni har "nytta" av mig som har 13 mån mellan men som har ganska stora barn? mina fyller 11 och 12 i år....kan ju bidra med lite erfarenheter allteftersom era barn blir större om det finns intresse?

Jag vill gärna ha erfarenheter hur det är även när dom blir äldre oxå! :)

• LillaIris

Bra tips! Tack Ronjas mamma!  Fler sådana! :D Jag har ju redan nu väskan packad (oftast) så att det är lätt att bara gå ut om det skulle behövas! Men så tar jag blöjor därifrån så när man ska iväg sen så är det tomt.. dumt...

Vi har köpt en city select syskonvagn någon som har en sådan och kan säga vad ni tycker om den? Vi har ju bara använt den som enkelvagn än så länge! Den är väldigt lätt att styra om man jämför med emmaljungan (ingen syskonvagn) som vi hade innan! Vad har ni för vagnar och hur fungerar det att åka kommunalt för er?

• LillaIris

Hej allihopa! Nu kommer jag försöka vara lite mera med i den här tråden... jag har en dotter på 11 månader och en dotter på 7 dagar :) Just nu är det lite fullt upp eftersom minstingen ligger på Neo... Vi längtar så tills hela familjen är hemma igen! :)

• LillaIris
    Ronjas mamma skrev 2012-07-06 16:52:45 följande:
    Hej lillairis.
    Hoppas minstingen har det bra och kan förestalla mig det måste vara hårt att ha minsta på neo när de ar så tätt
    får ni ha lilla tjejen med er på neo?

Vi får vara hela familjen i ett rum men nu är storasyster o jag hemma för förkylning.. aldrig lyckas vi få vara hela familjen känns det som!  Men så fort vi är friska ska vi till Emelie och pappa på neo igen! :) Dom två dygnen vi fick bo där tillsammans hela familjen gick väldigt bra faktiskt! :)

• LillaIris

Jag har inte varit inne här o skrivit på ett tag.. Det har väl varit fullt upp helt enkelt.

Men nu börjar jag faktiskt äntligen komma in i det här med två blöjbarn :). Emelie är två månader nu, hon var ju beräknad till på söndag så hon är som en nyfödd nu! Hon är duktig snäll och ammar fint! Storasyster fyllde 1 år för några veckor sedan, i början av augusti.. Henne är det full fart på och hela tiden ska hon gå runt efter alla möbler :) Hon testar vad hon får och inte får leka med.. Just nu så sover hon i vagnen, så lite lugnt och skönt ett tag!

Dagarna går snabbt här hemma! Men det är ganska kul, vi har varit iväg till öppnaförskolan några gånger oxå, storasyster måste få leka av sig och träffa andra än bara oss i familjen!  

Tänk va kul det är att se dom små utvecklas samtidigt som det ibland såklart är väldigt jobbigt...

Hoppas ni alla har det bra!

Kram!  

• LillaIris

Är det nån mer än jag som har 11 månader i mellan sina barn? Det skulle vara kul att prata med någon i samma sits eller som har varit i samma sits... Min äldsta är ju nu 14 månader och det är verkligen fullt upp här hemma ibland, hon har just börjat ta sina första steg nu :) Skulle vara kul om nån ville dela erfarenheter med mig!

Hoppas ni alla har det bra med era små! 

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)