Inlägg från: Mörksuggan |Visa alla inlägg
  • Mörksuggan

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Linapina skrev 2012-03-09 12:59:54 följande:
    Jag blev också chockad när jag blev gravid andra gången, första gången tog det 1½ år, och sen gick andra gången så snabbt!

Det är tufft och jobbigt i perioder, men man orkar för att man måste.

Jag kan säga några saker som jag tycker att man inte bör göra (som vi gjorde):

1. Köpa ett radhus som är ett renoveringsobjekt (sambon fick börja bygga kök när andra barnet var två veckor).
    2. Sälja lägenhet (vi hade visning dagen efter jag kom hem från BB).
    3. Flytta, när andra barnet är en månad.
    4. Ha en sambo som har drygt en timmes resväg till jobbet. (Långa dagar).

När jag tänker tillbaka så kan jag inte fatta att vi tagit oss igenom det, men det var knappt. Ett annat fel jag gjort är att stressa. Tar man det bara lugnt så tror jag att det mesta ordnar sig.
    Hm....imorgon går vårt flyttlass. Lillfisen är en månad lite drygt nu (stora snart 1½)...=) Å vi har tänkt att renovera en hel del. Ha ha...har vi skitit i det blå skåpet tro? Obestämd Tur att det "bara" är en trea vi har köpt. 
    Vet iofs att det inte är optimalt med flytt just nu men att bo två trappor upp utan hiss är outhärdligt! Hur kunde jag tro att det skulle gå bra liksom?

• Mörksuggan
    Linapina skrev 2012-03-13 11:24:23 följande:
    Hehe, sorry! Vi bodde också utan hiss, på tredje våningen, så en flytt var ju tvunget ändå. Äh, bara man tar det lugnt så går det ju bra. Jag stressade upp mig så förbannat över allting som skulle göras. Fick börja gå hos en psykolog tom, efter det så har det känts bättre. Sen så dog min mammas man i oktober som funnits i mitt liv sedan jag var 4, och som var barnens morfar. Så i höstas kom bara grej på grej på grej. Det blev för mycket helt enkelt. Försöka att stötta mamma, samtidigt som man har fullt upp med barnen och så hade vi inte fått i ordning hemma (har fortfarande ett rum som bara står och väntar på att få tapeter).

Förlåt nu blev det en hel novell här, men tar man det lugnt och inte stressar upp sig som jag gjorde så går det bra! :)
    Nu är flytten klar...blev lite fullt upp och nog trodde jag att ett magsår var påväg men nu är vi på plats . Har inte varit inne här sedan jag skrev då den 12:e. =) Inte helt optimalt att flytta med två småbarn men som du säger. Tar man det bara lugnt och sänker kraven lite så går det.
    Usch då...låter inge vidare. Men ibland är det ju sådär...allt kommer på en gång. Skönt att du kan ta hjälp och prata med någon iaf. Jag tror att många skulle må så mycket bättre om de inte gick och höll allting inom sig och ska "klara sig själv".
    Här går renoveringen sakta framåt. Just nu bor jag och min sambo och minsta i vardagsrummet, äldsta sover i det som ska bli vårt sovrum och i eftermiddag kommer förhoppningsvis tapeterna upp i det som ska bli hennes och lillsyrrans (så småningom).
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)